سنا طرح یک تریلیون دلاری را تصویب کرد

بعد از چند ماه کشمکش حزبی شدید در آمریکا بر سر طرح یک تریلیون دلاری سرمایه‌گذاری در زیرساخت و مشاغل این کشور، سنای آمریکا با ۶۹ رای مثبت این طرح را تصویب کرد و به مجلس نمایندگان ارجاع داد.

شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» گزارشی درباره تصویب طرح یک تریلیون دلاری جو بایدن در سنای آمریکا منتشر کرد.

تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی تصویب طرح «قانون سرمایه گذاری در زیرساخت ها و مشاغل» در سنا را که با حمایت ۱۹ سناتور جمهوری‌خواه از قبیل «میچ مک کانل» رهبر اقلیت و «لیندسی گراهام» همراه شد، یک پیروزی بزرگ برای بایدن خوانده‌اند.

در مجلس سنای آمریکا که ۱۰۰ سناتور در آن حضور دارند،  سهم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ۵۰ نفر است و دموکرات‌ها به لطف پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در جایگاه اکثریت قرار دارند. طبق قانون اساسی این کشور، معاون رئیس‌جمهور آمریکا همزمان رئیس این مجلس است و حق رای دارد.


تصویب طرح یک تریلیون دلاری در سنای آمریکا

 

طرح یک تریلیون دلاری ورد حمایت بایدن، با رای مثبت ۶۹ سناتور و رای منفی ۳۰ قانونگذار مجلس سنای آمریکا تصویب شد و باید در مجلس نمایندگان این کشور هم به رای گذاشته شود.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از تصویب این طرح، طی یک سخنرانی در کاخ سفید از میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا و دیگر جمهوری‌خواهان به دلیل حمایت از این طرح تشکر کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس نمایندگان، قرار است دولت فدرال ۵۵۰ میلیارد دلار طی پنج سال برای زیرساخت در این کشور هزینه شود.

از جمله محتویات این طرح، هزینه ۶۶ میلیارد دلار برای حمل و نقل ریلی، ۵۵ میلیارد دلار برای زیرساخت آب، ۶۵ میلیارد دلار برای افزایش و بهبود اتصالات و ارتباطات پهن باند، ۷.۵ میلیارد دلار برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و ۱۵ میلیارد دلار برای تعویض لوله‌های اصلی است.