صادرات بنزین به لبنان و آمریکای لاتین،کاخ سفید را عصبانی کرد

  احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به دزدی دریایی اخیر آمریکا از نفتکش‌های ایرانی گفت: آمریکا طی ۴۳ سال گذشته همواره با ملت ایران و اراده آنها مقابله کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه عدم اجرای تعهدات برجامی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، فشار اقتصادی را تشدید کرد گفت: آمریکا مانع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و انجام مبادلات مالی جمهوری اسلامی با سایر کشورها شد. به همین دلیل ایران نتوانست منابع حاصل از فروش نفت را به کشور بازگرداند.

وی تصریح کرد: آمریکا متوجه شده است جمهوری اسلامی علیرغم فشار تحریم‌ها مسیر خود را مقتدرانه ادامه می‌دهد.

صادرات بنزین به لبنان و آمریکای لاتین،کاخ سفید را عصبانی کرد

ارکانی تاکید کرد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی در فعال سازی صادرات بنزین به آمریکای لاتین و لبنان و انعقاد قرارداد بلندمدت با چین بر آمریکا گران آمده است لذا تلاش دارد تا صادرات سوخت ایران را دچار مشکل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: عصبانیت آمریکا از دور زدن و خنثی کردن تحریم‌ها به حدی افزایش یافته است که نیروهای نظامی این کشور در منطقه مسیر عادی حرکت یک نفتکش را سد کرده و اقدام به دزدی نفت ایران کرده اند.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در بازپس گیری نفتکش ایرانی گفت: پاسخگویی در لحظه از سوی نیروهای مسلح در برابر تجاوزات غربی‌ها راه هرگونه تجاوز و کارشکنی و زیاده خواهی آمریکا در منطقه را می‌بندد.