دولت بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری ارائه خواهد کرد

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» با اشاره به ملزومات تدوین بودجه عدالت‌محور اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی و همراهی که بین دولت و مجلس وجود دارد بتوانیم یک سری اصلاحات ساختاری درستی هم در بحث مشکلات ارزی و هم کسری بودجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بودجه عدالت محور باید همراه با این باشد که به وضعیت معیشتی مردم و اقشار مختلف پرداخته شود، به ویژه قشر متوسط و متوسط به پایین.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همچنین ما باید مراقب باشیم که در حال حاضر قشر متوسط جامعه هم بر اثر فشار‌های اقتصادی آسیب نبیند چرا که خط فقر هم جا به جا شده است.

این نماینده اظهار داشت: به نظر بنده بودجه ۱۴۰۱ بسیار در رفع مشکلات معیشتی مردم موثر خواهد بود لذا مردم انتظار بالایی در دولت جدید در ارائه بودجه ۱۴۰۱ دارند که هم کسری نداشته باشد و هم مواردی در آن به خوبی دیده شود.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: بنده در صحبتی که اخیراً با رئیس جمهور داشتم ایشان تاکید کردند که دولت بودجه ۱۴۰۱ را حتماً بدون کسری ارائه خواهد کرد همچنین رئیس جمهور تاکید داشتند که ما از مجلس هم می‌خواهیم کمک کنند تا چیزی به هزینه‌های دولت در بودجه اضافه نشود مگر این که منابع آن قابل تحقق باشد.

دولت بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری ارائه خواهد کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: به عنوان مثال ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی که مجلس در بند «و» تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ تصویب کرد مشخص بود که قابل تحقق نیست لذا شما وقتی در حال حاضر بخش خصوصی را مورد بررسی قرار می‌دهید می‌بینید که بسیاری از واگذاری‌ها اتفاق نیفتاده است بنابراین نمی‌شود ما یک درآمد کاذب را در بودجه پیش بینی و اما از سوی دیگر هزینه صددرصدی را برای آن تعیین کنیم.