آخرین وضعیت اصلاح نظام بانکی در دولت و مجلس

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به سرنوشت طرح اصلاح نظام بانکی کشور ، گفت: طرح اصلاح نظام بانکی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه لازم بود تا یکسری هماهنگی‌ها با دولت در رابطه با این طرح انجام شود این طرح دو شوری شد و در حال حاضر هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: به واقع ما منتظر بودیم که کابینه دولت سیزدهم ، وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس کل بانک مرکزی مشخص شوند چرا که این کار بدون حضور آن‌ها پیش نمی‌رفت لذا طبیعتاً هماهنگی دولت و مجلس در این امر بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی در راستای اصلاح نظام بانکی تشکیل شده و چندین جلسه هم تا به امروز  برگزار شده است؛ همچنین ما در نشست مشترکی که هم با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم به این موضوع به طور کل پرداختیم.

آخرین وضعیت اصلاح نظام بانکی در دولت و مجلس

وی با بیان اینکه خوشبختانه توافق لازم در راستای اصلاح نظام بانکی صورت گرفته است، اظهار داشت: قرار است ظرف دو ماه آینده نقطه‌نظرات دولت با محوریت بانک مرکزی و همچنین اخذ نظرات وزارت اقتصاد درباره طرح اصلاح نظام بانکی نهایی شود و ما انشالله سعی کنیم بعد از نهایی شدن و توافق رو محور‌های این طرح، وارد شور دوم شده و گزارش کمیسیون در صحن مجلس مطرح شود.

پورابراهیمی بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اگر این طرح با بودجه 1401 تداخلی نداشته باشد بتوانیم تا پایان سال آن را به شکلی عملیاتی کنیم و یک خبر خوب را برای نظام اقتصادی کشور داشته باشیم تا به واسطه آن قوانین و مقررات بانک مرکزی با رویکرد علمی و تخصصی به روزرسانی شود.