اجرای مواضع و خواسته های ایران تنها راه احیای برجام است

احمدحسین فلاحی ، نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به سفرر معاون سیاسی وزیرامورخارحه کشورمان به سه کشور اروپایی بیان کرد: مقدمات سفر معاون وزیر خارجه با توجه به اتفاقات اخیری که در منطقه رخ داده است یک پیامی برای اروپایی ها داشته باشد که با آمادگی بهتری وارد مذاکرات شوند.

 

وی افزود: اینکه درابتدا بتوانیم فضای موجود را بسنجیم و بعد از آن وارد مذاکرات شویم قطعا موجب می شود تا دقیق ترتحلیل کنیم و تصمیمات نهایی را بگیریم. جمهوری اسلامی ایارن هیچگاه نافی و قطع کننده گفت وگو نبوده است.

 

فلاحی تاکید کرد: باوجود اینکه ایران سال هاست درراستای جلب اعتماد غربی ها حرکت می کند اما مدت هاست که ما را در توافق برجام معطل نگه داشته اند و این کار همیشگی غربی هاست. یعنی نباید فکر کرد که سیاست اصلی آن ها با چندبار گفت وگو یا دیدار تفاوتی می کند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: هرچند رایزنی های انفرادی بین مسئولان و مقامات ارشد کشورهای طرف برجام قطعا برای تداوم و احیای برجام اثرگذار است اما نکته مهم این است که طرف های غربی همواره اجراکننده سیاست های آمریکا بوده اند و بارها این مسئله را ثابت کرده اند.

اجرای مواضع و خواسته های ایران تنها راه احیای برجام است

او گفت: درهمین راستا باید متوجه مواضع جمهوری اسلامی ایران  باشند و بدانند که اگر می خواهند این دوراز مذاکرات به نتیجه برسد، باید درراستای خواسته های ایران قدم بردارند. موضع جمهوری اسلامی همان است که رهبر انقلاب اعلام فرمودند و آن رفع کامل تحریم ها و اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی غربی ها و ارائه تضمین و راستی ازمایی است.

فلاحی عنوان کرد: امید است در این دوراز مذاکرات شاهد تغییر رفتار غربی ها باشیم. زیرا دولت سیزدهم ما با دو دولت روحانی متفاوت است و تنها در صورتی که قرارداد، گفت وگو با توافقی برای ملت ایران منفعت داشته باشد و دوطرفه باشد در آن باقی خواهد ماند.