تعیین تکلیف تعهدات غربی ها در برجام؛ نخستین شروط مذاکره/ چِک غربی‌ها در مذاکرات برگشت خورد

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به آغاز مذاکرات 8 آذرماه ایران با 4+1 و انتظارات پیرامونی از این مذاکرات، اظهار داشت: از طرف جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی برای آغاز مذاکرات وجود ندارد و مانع مذاکره و توافق طرف غربی‌ها است و آنان باید تعهدات خود را انجام دهند.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما یک بار با غربی‌ها مذاکره کردیم و توافقی هم امضا شد، اما طرف غربی تعهدات خود را زیر پا گذاشت و در حال حاضر ما برای اینکه بخواهیم با کشور‌هایی که یکبار تعهدات خود را نادیده گرفتند مجدداً مذاکره کنیم اولین شرطش آن است که تکلیف تعهدات قبلی غربی‌ها یعنی لغو کامل تحریم‌ها ی جمهوری اسلامی ایران روشن شود و آنان باید این موضوع را در عمل اجرا کنند.

تعیین تکلیف تعهدات غربی ها در برجام؛ نخستین شروط مذاکره/ چِک غربی‌ها در مذاکرات برگشت خورد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به تعهدات خود در برجام عمل کردیم، اما طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرد و چک آنان برگشت خورد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اگر غربی ها به دنبال آن هستند که مذاکرات از سرگرفته شود، در وهله اول باید تکلیف تعهدات قبلی آنان مشخص شود. اولین شرط برای آغاز مذاکرات آن است که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران لغو شود.

عباس زاده مشکینی در واکنش به کسانی که می‌گویند ما باید شروط غربی‌ها را بپذیریم بیان داشت: یک زمانی عده‌ای می‌خواستند اقتصاد ما در گرو برجام باشد، اما ملت ما در خرداد ماه امسال راه جدیدی را با انتخاب خود آغاز کردند

این نماینده مجلس با بیان اینکه ملت در انتخابات  به تفکر و جریانی رای دادند که به دنبال آن است کشور را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی اداره کند،بیان داشت: برجام در اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم نیست بلکه جزو برنامه‌های فرعی این دولت است.