کره جنوبی در آزمون بعد از برجام مردود شد

احمد راستینه هفشجانی با اشاره به پول های بلوکه شده ایران نزد کره جنوبی، گفت: در دنیای امروز کشورها از یک منظر به دو دسته مستقل و پیرو تقسیم می شوند؛ کره جنوبی با وجود سالیان متمادی روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی در آزمون بعد از برجام مردود شد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی افزود: کره جنوبی نشان داد که کشور مستقلی در نظام سیاسی خود نیست. آنها نشان دادند کاملا پیرو و تابع سیاست های آمریکا هستند.

وی یادآور شد: کره جنوبی خاطره خوب ملت ما را از تعهدات کشورش کاملا مخدوش کرد و نشان می دهد حامی دفاع از صلح، حقوق بشر و سیاست های مستقل روابط بین الملل نیست و متاسفانه کره جنوبی در قامت یک کشور تابع سیاست های ایالات متحده خودش را نشان داد و ارزش و جایگاه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران به شدت تنزل داد و این سیاست کره جنوبی برای آینده این کشور در تعاملات بین المللی با سایر کشورها نقش بسیار منفی خواهد داشت.

کره جنوبی در آزمون بعد از برجام مردود شد

راستینه ادامه داد: پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بدون هیچ بهانه ای باید آزاد شود. در جلسه ای که در حاشیه مسابقه ایران و کره برگزار شد در گفت و گو با سفیر کره جنوبی یادآور شدم که بلوکه کردن پول های جمهوری اسلامی کاملا خلاف قانون است و صحنه تاریخی ما را طور دیگر رقم می زند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی گفت: کره جنوبی بر اساس تعهدات بین المللی سریعا نسبت به آزادسازی پول های ما باید اقدام کند ولی اگر این رویه ادامه داشته باشد، ایران سیاست های گام به گام محدود سازی روابط با کره جنوبی را برخواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: هفته های آینده جلساتی را با گروه های دوستی و پارلمانی از جمله کره جنوبی و ژاپن خواهیم داشت که در این جلسات مسائل بین دو کشور را پیگیری خواهیم کرد.