قصه پر غصه بودجه تخصیص یافته برای حل مشکلات فاضلاب خوزستان

در ابتدای برنامه مهدی بنانی در خصوص اوراق دولتی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: انتشار اوراق به منظور عدم استفاده از پول پر قدرت بانک مرکزی است.

همچنین در این برنامه "مصطفی طاهری" عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو به صورت تصویری توضیحاتی را ارائه داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طی طرح ساماندهی صنعت خودرو واردات خودرو به ازای صادرات خودرو یا قطعات آن امکان پذیر می باشد.

در ادامه برنامه "مجتبی یوسفی" عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده استان خوزستان با حضور در برنامه تهران 20 در خصوص مشکلات فاضلاب خوزستان تصریح کرد: در اوایل دهه 90 با مصوبه مجلس  مقرر شد که 3% از بودجه نفت را برای رفع محرومیت به مناطق محروم و مناطق نفت خیز کشور تخصیص دهند.

مجتبی یوسفی افزود: برای مثال اگر قرار بود 1 میلیار بودجه به خوزستان تخصیص دهند طبق، این مصوبه  باید 300 میلیون مازاد بر آن یک میلیارد در بودجه به خوزستان اعطا می شد که جمعا 1 میلیارد و 300 میلیون کل بودجه در این مثال محسوب می شد.

قصه پر غصه بودجه تخصیص یافته برای حل مشکلات فاضلاب خوزستان

نماینده استان خوزستان ادامه داد: اما اتفاقی که در تخصیص بودجه افتاد آن بود که به فرض مثال در بودجه اولیه آمدند به جای یک میلیار،  بودجه را به 700 میلیون تقلیل دادند و آن 3% را اینگونه با این حالت به 700 میلیون اضافه کردند تا در نهایت به همان یک میلیارد بودجه تخصیص یافته اولیه برسند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری سال 1398 طی آب گرفتگی رخ داده در شهر های استان خوزستان  دستور به تخصیص 100 میلیون یورو برای حل مشکلات فاضلابی استان خوزستان دادند. که از این 100 میلیون یورو، تنها 35 میلیون یورو به خوزستان رسید!

در این میان "محمد رستمی" مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم الانبیا نیز طی ارتباطی تلفنی مهمان دیگر برنامه تهران 20 بود.

محمد رستمی در خصوص کمک رسانی قرارگاه خاتم به پروژه فاضلاب خوزستان تصریح کرد: از مرداد امسال به ما ابلاغ شد که در این پروژه باید فعالیت کنیم و از همان زمان ما به جدیت کار را آغاز کردیم و در 35 نقطه از استان خوزستان درحال حاضر فعال هستیم.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم الانبیا در پاسخ به سوال مجری در خصوص زمان به اتمام رسیدن این پروژه، اظهار داشت: زمان بندی عادی  این پروژه 5 ساله محاسبه شد، اما به دلیل حساسیت و ضرورتی که در آن دیده شد زمان بندی را تا 3 سال کاهش دادیم که در حال حاضر ریاست محترم جمهور دستور ویژه به پیگیری این مشکل را صادر کردند و بر این اساس زمان اتمام این پروژه به 2 سال تقلیل داده شد.