از هر روشی برای به نتیجه رسیدن در برجام استقبال می کنیم

علیرضا نظری با اشاره به انجام رایزنی ها و مذاکرات در برجام ، گفت: نگاه کلان جمهوری اسلامی در مذاکرات، ترک نکردن میز مذاکرات است، چرا که نمی خواهیم عدم مذاکره کردن از سوی ما پاشنه آشیلی برای کشور شود، با هدف دستیابی به منافع ملی از هر شیوه و روشی مذاکره ای استقبال می کنیم.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت گذشته تمام تمرکز تیم دیپلماسی کشور بر غرب، آمریکا و متحدین اورپایی او بود و توجهی به منطقه شرق نداشتند، در واقع به دلیل عدم تعریف جایگاه در منطقه شرق فضایی شکل گرفت تا غربی ها از خروج از برجام آمریکا بیشترین سود را ببرند و هم ایران بیشترین ضرر را ببیند.

وی اظهار داشت: در نتیجه موجب شد با وجود اینکه فعالیت هسته ای ایران که مورد تایید چندین باره آژانس بین المللی انرژی اتمی بشد، خسارت های زیادی از خروج آمریکا ببیند و در مقابل حتی اروپایی ها تن به اجرای تعهداتشان ندهند.

از هر روشی برای به نتیجه رسیدن در برجام استقبال می کنیم

این نماینده مجلس بیان کرد:  در نگاه جدید همان طور که وزیر خارجه اعلام کرد سیاست مان در حوزه مذاکرات و ارتباطات خارجی تنها منحصر به غرب نیست، بلکه باید ارتباط را با کشورهای شرقی و آسیایی تقویت کنیم و به شکلی احساس که اگر غربی ها در برجام کوتاه نیامدند بدانند ما منتظر آنها نیستیم و مسائل ما ن را با سایر کشورها پیش می بریم.

نظری تاکید کرد: توافق شانگهای، سندهای راهبردی با چین و روسیه و رایزنی با کشورهای غربی و شرقی همه با این نگاه است که ایران همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام نچیده است، در این شرایط غربی ها متوجه می شود عملا میدان را از دست داده اند  برای منافع خودشان هم که شده از بحث دنبال روی محض از آمریکا دست می کشند تا با ایران تعاملات بهتری داشته باشند.