ایران نشان داده که باب مذاکره بسته نیست/ برجام را در چارچوب برجام می پذیریم

اسماعیل حسین زهی ، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به سفر آتی رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار با مقامات دولت سیزدهم اظهارکرد: رافائل گروسی اخیرا تاکید کرده است که از عدم تماس دولت رئیسی با خویش برای پیگیری مسائل مهم تعجب می کند. همین اظهارنظر نشان می دهد که غربی ها همچنان زیاده خواه هستند.

 

وی افزود: غربی ها در تمام سال های اخیر سعی کرده اند ایران را مقصر جلوه دهند. همواره سعی کرده اند بگویند ایران درحال ساخت سلاح هسته ای و اتمی است و برای صلح جهانی خطرناک است. این درحالی است که خودشان دارنده بمب اتمی و باعث و بانی هزاران قتل عام در منطقه غرب آسیا و ملت های مسلمان هستند.

 

حسین زهی ادامه داد: اما با این وجود جمهوری اسلامی ایران نشان داده که باب مذاکره بسته نیست و همواره این مذاکرات بوده و خواهد بود. درهمین راستا حتی در دولت جدید نیز مدیر کل آژانس بین الملی انرژی اتمی با سران و مسئولان کشور ملاقات خواهد داشت.

*مواضع ایران برای طرف مقابل روشن و واضح است

این نماینده مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها مواضع و اهداف خود را به طرف های مقابل برجام منتقل کرده است و باید بدانند دست یابی به نتیجه ای در مذاکرات زمانبر خواهد بود. هرچند ما نمی خواهیم زمان را از دست بدهیم و طرف های غربی چنین قصدی را دارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: رفتار ایران در مذاکرات آتی اینگونه خواهد بود؛ نقطه نظرات خودمان را مطرح می کنیم و پیش شرطی را از این کشورهای 5+1 قبول می کنیم که به صلاح کشور و منافع ملی ما باشد. اگر بر اساس نظرات و پیش شرط ما حرکت کردند و از درخواست های غیرمنطقی خود دست کشیدند، می توان به برجام امیدوار بود.

حسین زهی درانتها عنوان می کند: ادعای آمریکایی ها برای بازگشت ایران به برجام واهی است. چرا که آمریکایی ها بودند که از برجام خارج شدند و جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خودش عمل کرد. حال نیز اگر خواهان احیای این توافق هستند باید به آن بازگردند و به تعهداتشان پایبند باشند.