عضویت در شانگهای و ساماندهی بدهی دولت از اقدامات مهم رئیسی است

علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در خصوص عملکرد ۱۰۰ روزه دولت رئیسی گفت: علیرغم شدت ویرانگری دولت روحانی از خالی کردن خزانه گرفته تا بدهکار کردن دولت و حراج اوراق قرضه ، دولت سیزدهم توانست حجم عظیم بدهی‌های دولت را ساماندهی کرده و سررسید اوراق مشارکت، کمبود کالاهای استراتژیک را مدیریت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیزدهم با تزریق یک صد میلیون دوز واکسن توانست از شیوع موج ششم کرونا جلوگیری کند.

وی افزود: در صد روز اخیر رئیس جمهور اقدامات اساسی برای بازگرداندن رونق به طرح‌های عمرانی و جلوگیری از تعطیلی برخی پروژه‌های عمرانی انجام داد.

عضویت در شانگهای و ساماندهی بدهی دولت از اقدامات مهم رئیسی است

یزدی خواه عضویت در پیمان شانگهای و افزایش تعاملات منطقه‌ای را اقدامی مهم از سوی دولت رئیسی خواند و گفت: اجرای پیمان ۲۵ ساله ایران و چین در دستور کار دولت قرار دارد که منابع مالی پایداری را برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم بدون خلق پول جدید و استقراض از بانک مرکزی، حقوق و مزایای کارمندان را پرداخت کرده و امیدواریم بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری به مجلس ارائه شود.

وی عملکرد دولت در توسعه صادرات و فروش نفت، گاز و تولیدات پتروشیمی را، عملکردی جهادی و موفق خواند و گفت: این اقدام موجب شد برخی مشکلات مالی دولت برطرف شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات کشور در کوتاه مدت قابل حل است، اظهار داشت: در راستای حل این مشکلات در صد روز اخیر گام‌های اساسی برداشته شده که نمونه مهم آن واکسیناسیون بود.

وی بیان کرد: دولت قبل با مناسباتی که در پس پرده با غرب داشت، می‌توانست واکسیناسیون را انجام دهد اما گامی در این راستا بر نداشت. دولت رئیسی با پیگیری‌های جدی توانست ظرف سه ماه شیوع کرونا را مدیریت کند.

یزدی خواه در پایان خاطرنشان کرد: روند اقدامات دولت برای حل مشکلات مردم رو به تعالی است. امیدواریم با همکاری دولت و مجلس، مشکلات مردم حل شود.