علی باقری: آژانس تسلیم فشارهای سیاسی نشود

پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری نوشت که « علی باقری » مذاکره کننده ارشد ایرانی در گفت‌وگو با این شبکه گفته است: « آمریکا چاره ای جز پذیرش واقعیت جدید توافق هسته‌ای ندارد».

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد: «تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود، هیچ دلیلی برای عقب نشینی ما از سیاست هسته‌ای وجود ندارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید ماهیت فنی خود را حفظ کند و در برابر فشارهای سیاسی تسلیم نشود ».

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را مطابق با مفاد توافق هسته‌ای ادامه و توسعه خواهیم داد.

 باقری در ادامه در خصوص تحولات و مسائل منطقه‌ای نیز تصریح کرد: «مسائل منطقه فقط بین کشورهای منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد».

وی پنجشنبه پیش اعلام کرده بود که موفقیت مذاکرات هشتم آذر در گرو «اراده جدی» و «آمادگی عملی» طرف مقابل برای «لغو تحریم‌ها» است.

علی باقری: آژانس تسلیم فشارهای سیاسی نشود

 هشتم آذر ماه شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای لغو تحریم‌های آمریکاست. در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه ۲۴ آبان در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات پیش رو در وین اظهار داشت: بررسی‌های ما به جمع بندی رسید که درباره تاریخ گفت‌وگو با اعضای ۱+۴ به توافق رسیدیم. این گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت برای رفع تحریم‌ها و تحریم‌هایی که با برجام ناهمخوان هستند و تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا علیه ایران اعمال شده همه باید لغو شوند.برخی نکات اختلافی در ۶ دور مذاکرات وین بوده که مذاکرات به توافق نرسیده است.

وی تصریح کرد: تمرکز ما در وین رفع همه تحریم‌هایی است که غیرقانونی توسط آمریکا اعمال شده است. ما نیت آمریکا را که مایل است به اعضای ۱+۴ بپیوندند می‌دانیم و باید این مسیر را تغییر دهند. آنچه برای ما مهم است رفع تحریم‌هاست و آنچه به عنوان راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین‌های ضروری لازم ممکن است و همه در فرآیند بررسی جمع بندی شده و در گفت‌وگوها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.