مردم از مسئولان دولتی انتظار صادق‌الوعد بودن دارند

 معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد ۱۰۰ روزه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ، رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت: مجموعه‌های فرودست مایل به اجرای بسیاری از وعده‌های رئیس جمهور نیستند. رئیسی با زبان فارسی سلیس قول داده بود در چابهار دانشگاه علوم پزشکی احداث شود و با توجه به اینکه این منطقه پایین‌ترین رتبه را در تمام شاخص‌ها دارد، هیچ راهکاری برای برون‌رفت از این چالش جز ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل وجود ندارد. مردم از مسئولان دولتی انتظار صادق‌الوعد بودن دارند. 

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در چابهار یکی از وعده‌های حجت‌الاسلام رئیسی در سفر شهریور ماهش به سیستان و بلوچستان بوده است. این استان به بیان کارشناسان، محرومیت‌های تاریخی دارد که رتبه آن در شاخص‌های مختلف میان استان‌های دیگر نامناسب است. 

مردم از مسئولان دولتی انتظار صادق‌الوعد بودن دارند

نماینده چابهار در مجلس معتقد است که شاخص‌های محرومیت شمال و جنوب استان متبوعش تفاوت‌های معناداری دارد و اگرچه رسیدگی به سواحل مکران در حوزه انتخابیه‌ او به شدت مورد تأکید رهبر است، اما در تمام شاخص‌های توسعه به دلیل نگاه تاریخی، رتبه آخر را در کشور دارد و صرفاً به عملکرد ۱۰۰ روزه رئیسی باز نمی‌گردد.

۸ آذر ۱۳۹۴ آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش به اهمیت دریای عمان و سواحل مکران اشاره داشته و گفته است: «در خصوص احیای این منطقه به دولت نیز سفارش‌های لازم را کرده‌ایم و خواهیم کرد.»

سعیدی گفت که قیمت کالاهای اساسی در حوزه اقتصادی رشد و افزایش قابل توجهی یافته و مردم را در خرید لبنیات، فرآورده‌های دامی و طیور با شرایط نامناسبی رو‌به‌رو کرده است.

 او ابراز امیدواری کرد راهکارهای رئیسی برای مهار تورم و مدیریت پایه پولی نتیجه دهد و باید برای اجرای برنامه رئیس جمهور دولت سیزدهم فرصت داد.

نماینده چابهار گفته است که کارنامه ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور نقاط قابل دفاع و قابل قبولی در حوزه مختلف مانند واکسیناسیون سراسری دارد. به علاوه در سفرهای استانی، رئیسی سیستان و بلوچستان را دومین مقصد خود قرار داد و در حاشیه چابهار، میان مردم حاشیه‌نشین چهره به چهره صحبت کرد و دردهایشان را شنید.