اولویت دولت سیزدهم حفظ کرامت مردم است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه، با تشریح شرایط تحویل گرفتن دولت توسط دولت سیزدهم اظهار داشت: همه ما شرایط 100 روز پیش و تلخی عدم دسترسی مردم به واکسن و دارو و صف کشیدن‌های آنها و نیز رقابت برخی صنوف در این زمینه را به یاد داریم.

 

وی ادامه داد: دولت وقت در این رابطه مجبور به اتخاذ برخی تصمیمات سخت شده بود و محدودیت‌هایی اعمال می‌شد و مردم در کنار تلخی کرونا، تلخی فشار اقتصادی را هم تحمل می‌کردند و علاوه بر این، قطع برق در ساعاتی از شبانه روز هم بر مشکلاتشان افزوده بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همه اینها برای سه ماه قبل بود نه برای زمان‌های دور؛ البته حتما دولت وقت تلاشش را به کار گرفته بود، اما به هر حال در چنین شرایطی دولت سیزدهم کار را تحویل گرفت.

بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز کافی است شهروندی اراده کند که واکسن بزند؛ در سریع‌ترین زمان ممکن و در نزدیک‌ترین مکان امکان دریافت واکسن را خواهد داشت و علاوه بر آن آزادی‌های عمومی در دسترس مردم است و با دستور رئیس جمهور ممنوعیت‌های تردد شبانه لغو شده است.

سخنگوی دولت: اولویت دولت سیزدهم حفظ کرامت مردم است

وی اضافه کرد: آمار تلفات کرونا از روزانه 700 نفر در حدود یکصد روز قبل به زیر 100 نفر در حال حاضر رسیده و این یعنی دولت توانسته 7 برابر بیشتر از قبل نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم اقدام کند.

سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار دارد، اظهار داشت: مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چراکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.