شفافیت آرای نمایندگان باید محقق شود/شفافیت اقتصادی در گرو شفافیت سیاسی

مصطفی طاهری در گفتگو با افکارنیوز، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان ، اظهار داشت: در حال حاضر طرح شفافیت آرای نمایندگان در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی بیان کرد: طرح شفافیت آرا ی نمایندگان یکبار در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت و از آنجایی که نیاز به دو سوم آرا داشت، رأی کافی نیاورد و اجماع دو سوم آرای نمایندگان روی یک موضوع کار دشوار و زمان‌بری است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بررسی‌های دقیق روی طرح شفافیت آرای نمایندگان انجام شود و رویه نباید به این گونه باشد که این طرح مجدداً در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد و رأی کافی را نیاورد.

طاهری ادامه داد: در حال حاضر جو مجلس به گونه‌ای نیست که بگوییم برای مثال ۹۰ درصد نمایندگان به طرح شفافیت آرا رأی مثبت می‌دهند و باید همچنان این موضوع در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد و پس از چکش‌کاری و اجماع نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

شفافیت آرای نمایندگان باید محقق شود/شفافیت اقتصادی در گرو شفافیت سیاسی

وی یادآور شد: یکی از جدی‌ترین اقداماتی که باعث رفع مشکلات کشور می‌شود، شفافیت اقتصادی جامعه است. در حال حاضر برای رصد مالی و وًضعیت قراردادهای  افراد در جامعه مشکل داریم و باید این مسئله کاملاً شفاف شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای آنکه قراردادها و وضعیت حقوقی شرکت‌ها و همه اقشار جامعه شفاف شود، نیاز است که ابتدا مسئولان در جهت شفافیت گام بردارند، به گونه‌ای که مردم ببینند مجلس شفافیت را از خودش آغاز کرده است.

طاهری تصریح کرد: زمانی مجلس می‌تواند به دیگر بخش‌های جامعه بگوید اقداماتشان را شفاف کنند که خودش شفافیت را در دستور کار قرار دهد. اگر این گره از مجلس باز شود، قطعاً ادامه خواهد داشت و شفافیت به بخش‌های دیگر کشور هم تسری پیدا می‌کند.

وی گفت: البته در حال حاضر جلسات مجلس به صورت علنی پخش می‌شود، اما بحث ما شفافیت آرای نمایندگان است که حتما باید محقق شود. زمانی که شفافیت سیاسی محقق شود، می‌توان در ادامه شفافیت اقتصادی را هم در جامعه ایجاد کرد و این مسئله باعث حل بسیاری از مشکلات کشور می‌شود.