زیاده‌خواهی طرف غربی و آمریکایی راه و جایی در مذاکرات ندارد/ مذاکرات فرابرجامی انجام نمی دهیم

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ و الزامات مدنظر قرار گرفته در این مذاکرات بیان داشت: در حال حاضر تیم مذاکره کننده ایرانی محکم ایستاده و جلوی زیاده خواهی های طرف غربی را گرفته است.

وی افزود: در واقع زیاده‌خواهی طرف غربی و آمریکایی راه و جایی در این مذاکرات ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرف غربی باید در موضوع، مذاکره کرده و از موضوعات فرا برجامی پرهیز کند، تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکایی ها حق ندارند دور این میز نشسته و یا پیام و سیگنالی را از دور به این مذاکرات ارسال کنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها طی مذاکرات بدعهدی کردند، ادامه داد: طرف‌های غربی ابتدا باید تضامینی را به طرف ایرانی بدهند تا ما بدانیم که مجدداً بدعهدی شکل نخواهد گرفت.

زیاده‌خواهی طرف غربی و آمریکایی راه و جایی در مذاکرات ندارد/ مذاکرات فرابرجامی انجام نمی دهیم

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نباید به طرف غربی و آمریکایی باج دهیم تاکید کرد :ما در حال حاضر چیزی برای از دست دادن نداریم و این آمریکایی‌ها هستند که در حال حاضر در گوشه رینگ قرار داشته و می دانند همه خیانت ها و بدعهدی ها و جنایت هایشان را مرتکب شده اند و تازه به عقل آمده و به میز مذاکرات برگشته اند.

حسینی کیا بیان داشت: تیم مذاکره کننده باید از جهت توافقات صورت گرفته مطمئن باشد و تضامین استواری را از طرف مقابل اخذ کند، تا اگر مجدداً آمریکا خواست در جریان این توافق دست به بدعهدی بزند، تضامین ارائه شده مانع از خروج آمریکا از این توافق شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی تیمی جامع و کاملی بوده و بر موضوعات مربوط به مذاکره اشراف دارد، تاکید کرد: رویه ای که تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات در پیش گرفته رویه ای امیدوار کننده است.