پیشنهاد برای جلوگیری از جابه جایی بودجه‌ای / منابع اشتغالزایی به قانون دائمی تبدیل شود

ولی اسماعیلی در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به عدم اجرای صحیح تبصره ۱۸ لایحه بودجه از سوی دولت قبل که به ارائه منابع بانکی به مبحث اشتغال تأکید دارد، گفت: این مسئله مورد پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری پیرو رفع موانع تولید بیان داشت: تا زمانی که موانع تولید از پیش پا برداشته نشود، اشتغال‌زایی درست نخواهد شد و وقتی اشتغال نباشد بحران و آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت.

این نماینده مجلس ضمن تأکید مجدد بر این نکته که کمیسیون اجتماعی و مجلس به دنبال اجرای صحیح تبصره ۱۸ لایحه بودجه است، بیان داشت: واقعیاتی در زمینه تخصیص منابع اشتغال از سوی بانک‌ها وجود دارد لذا سازمان برنامه و بودجه در برخی امور جای مجلس نشسته و در برخی موضوعات تصمیم‌گیری می‌کند در صورتی که اولویت‌های لازم را خود مجلس تعیین کرده است و پس از تصویب قوانین این سازمان مکلف به اجرای آن است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در گذشته بسیاری از ردیف‌ها را نیز جابجا کرده است، بیان داشت: قطعاً این اقدام نباید از سوی این سازمان صورت بگیرد.

پیشنهاد برای جلوگیری از جابه جایی بودجه‌ای / منابع اشتغالزایی به قانون دائمی تبدیل شود

این نماینده مجلس ادامه داد: حتی ما منابعی که برای مناطق محروم کشور در نظر گرفته بودیم که در جای دیگری هزینه شده است البته این راه هم باید گفت که ما در برخی موضوعات مجبور بودیم تغییراتی پیرو شرایط کرونایی اعمال کنیم، اما در برخی جا‌ها هم آقایان قوانین مربوط به اشتغال‌زایی را تفسیر به رای کرده‌اند یعنی خیلی جا‌ها آقایان بدون اینکه از مجلس اجازه بگیرند منابع را جابجا کرده اند که اصلا این مسئله پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان تبصره ۱۸ لایحه بودجه را به یک قانون دائمی تبدیل کرد، گفت: هم می‌توان این مسئله را در نظر گرفت و هم می‌توان تغییراتی را در این ماده واحده اعمال کرد، همچنین می‌توان منابع این ردیف بودجه‌ای را ذیل مأموریت‌های کمیته امداد قرار داد تا این منابع به طور صد در صد اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بند «ط» لایحه بودجه، گفت: البته در این بند ما یک سری اختیارات محدودی را به سازمان برنامه بودجه داده‌ایم که برخی منابع را جابجا کنند که پیشنهاد می‌کنیم مجلس بیاید سقفی برای این اختیارات بگذارد