مجلس با دولت همسو است و شکافی بین قوه مقننه و مجریه نیست

ولی اسماعیلی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به اینکه هفته گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس آمد و نمایندگان طی روزهای آتی پس از بررسی سوابق نظرشان را اعلام می کنند به دو ماه اخیر که این وزارتخانه بدون وزیر مانده بود اشاره کرد و گفت: دولت از لحاظ قانونی برای معرفی وزیر آموزش و پرورش وقت داشت و زمان مقرر را رد نکرده و همین که فوری هم بلافاصله وزیر جدید را به مجلس معرفی کرده است جای تقدیر دارد.

وی افزود: مخصوصا بحث هایی مثل افت تحصیلی پنهان که وجود دارد که هم در بخش دانشگاهی و هم در بخش آموزش و پرورش وجو دارد که اگر وزیر زودتر انتخاب میشد می توانست بهتر این حوزه ها را سرو سامان دهد چرا که بحث کرونا آسیب های جدی به بخش آموزش نه تنها در کشور ما که در تمام کشورها زده است.

مجلس با دولت همسو است و شکافی بین قوه مقننه و مجریه نیست

اسماعیلی ادامه داد: مجلس علیرغم اینکه با دولت محترم همسو است اما وظیفه اش بود که این موضوع را بررسی کند و یک فردی را که توانایی سکانداری این وزارت خانه را داشته باشد را انتخاب کند چرا که چندین میلیون دانش آموز تحت تاثیر این انتخاب هستند و گزینه ای که معرفی شده بود از نظر مجلس این توانمندی لازم را نداشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته این به هیچ وجه شکافی بین دولت و مجلس نیست. اتفاقا مجلس با این اقدام کمک شایانی را به دولت کرد تا فرد توانمندتری انتخاب شود علیرغم اینکه ما به شخصیت های حقیقی همه افراد احترام می گذاریم.

او درانتها خاطرنشان کرد: اما این یک آسیب جدی محسوب میشد که وزیر از بدنه آموزش و پرورش نباشد. ما گزینه جدید که معرفی شده است ظاهرا از بدنه آموزش و پرورش است که باید مرود بررسی قرار گیرد. با این حال در تلاش هستیم که این وزارت خانه مهم هرچه سریعتر سر و سامان بگیرد و مجلس در راستای همین بحث یکشنبه نظر نهایی خودش را ارائه خواهد داد.