گروسی نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران بی‌طرفانه اظهارنظر کند، نه تحت فشار غربی‌ها

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اینکه عدم اطلاع از آنچه در تاسیسات کرج روی می دهد ما را از ارائه اطلاعات به مذاکره کنندگان در وین باز می دارد، گفت: متاسفانه رافائل گروسی عامل آمریکایی ها است و از خودش استقلالی ندارد.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیر کل آژانس اکنون نقش یار کمکی کشورهای غربی را ایفا می کند، اظهار کرد: در واقع وی تحت فشار غرب بوده لذا نمی تواند در بیان اظهارات یا اعمال سیاست های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت مستقل و بی طرفانه رفتار کند.

وی در خصوص اینکه اگر دوربین در تاسیات کرج نصب نباشد این مجموعه نمی تواند به مذاکراه کنندگان وین اطلاعات بدهد، ادامه داد: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بداند آمریکایی ها از برجام خارج شدند و محدودیت های کنونی اعمال شده علیه ایران اسلامی توسط آمریکا بر خلاف قوانین بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید متذکر شد طی بازرسی های مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در چندین گزارش فعالیت هسته ای تهران صلح آمیز دانسته شده و بازرسان عنوان کردند اقدامات ایران در چارچوب مقررات بین المللی بوده از این رو چنین رویکردی جای تعجب دارد.

گروسی نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران بی‌طرفانه اظهارنظر کند، نه تحت فشار غربی‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد گروسی باید در طرح مواضعش نسبت به کشورمان تجدید نظر کند زیرا افکار عمومی دنیا هشیار بوده و به خوبی می تواند تشخیص دهد این مجموعه به سمت سیاسی کاری گام بر می دارد.