اولیانوف: پیشنهادات ایران در دست بررسی است

«میخائیل اولیانوف » نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه رسمی خود در توئیتر خبر از تداوم مذاکرات داده و در این خصوص نوشت: مذاکره کنندگان موفق شدند ایده‌های جدید هیئت ایرانی و نیاز به تداوم گفتگو‌های وین را با هم آشتی دهند.

او در ادامه اعلام کرد کار براساس پیش‌نویس‌های قبلی ادامه دارد و پیشنهادات ایران به درستی مورد بررسی قرار گرفتند. آن‌ها یا ادغام، رد یا اصلاح خواهند شد.

روز گذشته نیز اولیانوف از آغاز به کار کارگروه جدیدی به نام کارگروه «اجرا یا زمانبندی توافق » خبر داده و اعلام کرد این کارگروه برای اولین بار در دور هفتم گفتگو‌های وین تشکیل شده است.

مذاکرات در هشتم آذرماه شروع و ۴ روز بعد در دوازدهم آذرماه به دلیل فنی متوقف شده و هیئت‌های مذاکره‌کننده برای رایزنی با مقامات کشور‌های خود به پایتخت‌هایشان بازگشتند. تنها چند روز بعد در ۱۸ ماه جاری کارگروه‎‌های تخصصی شروع به کار کردند.

مقامات ایرانی با شروع مجدد دور هفتم اعلام کردند طرف‌های اروپایی زیاده‌خواهی‌هایی دارند که به دلیل آن روند مذاکرات کند پیش می‌رود، اما در برخی از مواضع خود نیز تغییر کرده‌اند.

با وجود جدیت مذاکره‌کنندگان کشورمان در وین کشور‌های اروپایی گه‌گاه به تحریک رژیم صهیونیستی که سعی دارد مذاکرات را به بن‌بست برساند اظهاراتی خلاف واقع داشته و ایران را متهم می‌کنند خواسته‌هایی دارد که که خارج از برجام است.

اولیانوف: پیشنهادات ایران در دست بررسی است

در همین راستا «محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین درخصوص ابهاماتی که در خصوص پیش‌نویس‌ها وجود دارد اعلام کرد وقتی پیش‌نویس‌های جدید ارائه شد، طرف ایرانی گفته است که این بدان معنا نیست که پیش‌نویس قدیمی دیگر معتبر نیست بلکه کشورمان از طریق پیش‌نویس‌های جدید، مواردی را به پیش‌نویس‌های قبلی اضافه کرده که از جهاتی ناقص بودند.