اروپا و آمریکا می‌خواهند ایران را دلیل به نتیجه نرسیدن برجام معرفی کنند

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با فضاسازی سیاسی و رسانه‌ای غربی‌ها علیه مذاکرات برجام در وین گفت که هدف اصلی اروپا و آمریکا از طرح مذاکرات و حتی تحریمها این است که ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن برجام معرفی کنند، در حالی که آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند.

به گفته قدیری ابیانه قصد غربی‌ها فریب دولت و ملت ایران است، چون در دولت قبلی ایران توانستند این فریبکاری را اعمال کنند فکر می‌کنند در دولت فعلی هم می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را فریب دهند.

این کارشناس بین الملل در رابطه با رفع تحریم‌ها گفت که اروپا و آمریکا به هیچ وجه قصد عقب نشینی از تحریم‌ها را ندارند، چون در این صورت باید بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ما را آزاد کنند و آن‌ها با دشمنی که با ملت ایران دارند چنین کاری نخواهند کرد. طبیعی است که جار و جنجال زیادی به پا کنند، ایران را مقصر عدم احیای برجام معرفی کرده و توپ را در زمین ایران بیندازند. آمریکا و اروپا را که مقصر نرسیدن به توافقات هستند به تعهدات خود عمل نکردند و می خواهندخود را از افکار عمومی جهان تبرئه کنند.

بر اساس اعلام سایت وزارت خزانه داری آمریکا روز ۱۶ آذر در جدیدترین اقدام علیه ایران چند نهاد و شخص ایرانی به فهرست تحریم‌های ظالمانه آمریکا اضافه شد. این تحریم‌ها بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، به اتهام مسائل مرتبط با نقض حقوق بشر و اقدامات سرکوبگرانه وضع شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در پاسخ به تحریم‌های جدید در جریان مذاکرات وین گفت که آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران دست بر نمی‌دارد. واشنگتن قادر به درک این مسئله نیست که کارزار شکست حداکثری و گشایش دیپلماتیک نقیض هم هستند.

قدیری ابیانه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تشدید تحریم‌ها را در تضاد با جدیت و حسن نیت آمریکا دانست.

دور هفتم مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه از روز دوشنبه هشتم آذر در محل هتل کوبورگ وین در حالی آغاز شد که طی هفته‌های اخیر و مشخصا بعد از اعلام تاریخ مذاکرات از سوی تهران، غربی‌ها در فضای سیاسی و رسانه‌ای ادعا‌هایی علیه ایران و مذاکرات وین مطرح کردند.