ارز 4200 تومانی تاثیری در کاهش قیمت کالاهای اساسی و سفره مردم نداشت

رضا تقی‌پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از اقتصاددان ها معتقدند که اگر دولت بخواهد اصلاحی در ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد قطعا شاهد تورم خواهیم بود از این رو باید روشنگری و تبیین لازم در جامعه انجام شود.

 

وی ادامه داد: باید دولت یک مدیریت مناسبی برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشد و راه حل های جایگزین برای جبران فشاری که به اقشار کم درآمد و مستضعف وارد می شود داشته باشد سپس اقدام به اصلاح ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی کند زیرا این ارز به دلیل سوءمدیریت و عدم کنترل و نظارت لازم آن گونه که باید تاثیری در قیمت مایحتاج عمومی و سفره مردم نداشت از این رو حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید کاملاً حساب شده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکهد برای اصلاح ارز ترجیحی باید با برنامه عمل شود، گفت: باید مطابق با اطلاعات ثبت شده مردم، دهک‌های درآمدی مختلف مشخص شوند و پس از اصلاح ارز دولتی هم باید متناسب با وضعیت معیشتی مردم از آنان حمایت شود.

ارز 4200 تومانی تاثیری در کاهش قیمت کالاهای اساسی و سفره مردم نداشت

تقی‌پور تصریح کرد: وضعیت مطلوب آن است که بتوانیم دهک‌های مختلف جامعه را از یکدیگر تفکیک کنیم و باید به صورت هدفمند یارانه و دیگر حمایت‌های معیشتی به گروه‌های هدف تخصیص پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید پیش از اصلاح پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکسری برنامه‌ریزی و راه حل جایگزین برای آن در نظر گرفته شود مثلا کارت اعتباری یا یارانه ای را برای مردم قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر بگیرند و به مردم بدهند .