دیدار اولیانوف با انریکه مورا و علی باقری کنی در جریان مذاکرات برجام

«میخائیل اولیانوف » نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ، در پیام‌هایی از دیدار خود با نماینده اتحادیه اروپا و ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین خبر داد.

اولیانوف در یک پیام توییتری نوشت: «امروز با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، ملاقات کردم. ما درباره وضعیت کنونی مسائل و راه‌های پیشِ رو تبادل نظر کردیم.»

اولیانوف در پیامی دیگر نوشت: «با علی باقری کنی، رئیس هیئت ایرانی در برجام، ملاقات کردم. در این دیدار درباره مسائل حل نشده اصلی در جریان مذاکرات وین بحث کردیم.»

این در حالی است که این دیپلمات روس ساعاتی پیش در مصاحبه با العربیه اعلام کرده بود که در مذاکرات جاری نیاز است بر موضوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تمرکز شود، زیرا هنوز بزرگترین و پیچیده‌ترین مانع بر سر راه مذاکرات، این مسئله است.

اولیانوف که نقش یک میانجی غیررسمی بین تهران و واشنگتن را بازی می‌کند، صبح به طور جداگانه با هیئت‌های ایرانی و سپس آمریکایی نیز دیدار کرد.

با انریکه مورا و علی باقری کنی در جریان مذاکرات برجام ملاقات کردم

نمایندگان کشور‌های مختلفِ حاضر در مذاکرات هسته‌ای پس از چند روز وقفه به دلیل تعطیلات سال نو، روز دوشنبه برای تکمیل مذاکرات احیای توافق هسته‌ای امضا شده با ایران در سال ۲۰۱۵ در وین گرد هم آمدند.

این دور از مذاکرات ادامه دور هشتم و دومین مرحله از مذاکرات در دولت کنونی ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» است.