وعده‌های آمریکا صرفا برای به حاشیه بردن مذاکرات است/ فریب آمریکا را نمی خوریم

حسن همتی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بااشاره به اظهارات اخیر مقامات کشورهای غربی درمورد مذاکرات هسته‌ای و پیشنهاد جدید آمریکا برای آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران بیان کرد: از قدیم گفته‌اند که آزموده را آزمودن خطاست. آمریکا یکبار متن توافق بین المللی برجام که خودشان بسته بودند را پاره کردند.

وی افزود: غربی ها حتی به خودشان هم اعتماد ندارند و من نمی دانم چگونه می خواهند اعتماد ما را جلب کنند. وعده های آمریکا نیز برای مذاکرات تنها به این دلیل است که می خواهند مذاکرات را به حاشیه ببرند یا بگویند ما خواهان توافق بودیم اما ایران قبول نکرد.

همتی تاکید کرد: هیچ تضمینی برای اینکه آمریکا بر سر قول و پیمان خودش بماند وجود ندارد و هر دولتی که به آن ها اعتماد کند هم خودش و هم مردمش ضرر می کنند. آمریکا در سال های اخیر نشان داد در اجرای سیاست هایش کشور دوست و دشمن برایش تفاوتی ندارد و از هرتوافقی که دلش بخواهد خارج می شدو.

وعده‌های آمریکا صرفا برای به حاشیه بردن مذاکرات است/ ایران در این مذاکرات، فریب آمریکا را نخواهد خورد

*کل تحریم ها باید برداشته شود و هیچ راه دیگری وجود ندارد

او ادامه داد: بخشی از آزاد سازی پول های بلوکه شده اصلا مورد قبول نیست. شرایط ما همان گونه که رهبر فرمودند و در مجلس هم مصوب شد این است که کل تحریم ها برداشته شود و راستی آزمایی شود. این پیشنهاد نیز به معنای توافق موقت است تا آمریکایی ها را در داخل از مشکلات و جدال های سیاسی نجات دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: ما دیگر قصد نداریم که منافع ملت و کشورمان را فدای وعده های پوچ طرف های مقابل کنیم و می دانیم که آمریکایی ها دروغ می گویند. جمهوری اسلامی ایران محکم و استوار بر سر مواضع خودش خواهد ایستاد و هیچ راه دیگری هم به غیر از این ندارد.

ور درانتها تشریح کرد که اگر مذاکره به نتیجه هم نرسد ما هیچ مشکلی نداریم. چرا که تا به امروز مقاومت کرده ایم و بعد از این هم به همین راه ادامه خواهیم داد. شاید تحریم ها برخی مشکلات اقتصادی را برای ما به وجود آورده باشد اما از آن طرف ما را به سمت خودکفایی سوق داده است.