شهروندان آمریکا نگران آشوب احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴

 ۳ نفر از ۵ شهروند آمریکایی بر اساس یک نظر سنجی جدید دانشگاه ماساچوست نسبت به بروز خشونت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی نگران هستند.

این نظر سنجی در حالی منتشر می‌شود که سه ژنرال پیشین ارتش آمریکا درباره خطر "جنگ داخلی" در آن زمان ابراز نگرانی کردند هرچند برخی کارشناسان چنین هشدارهایی را جدی نگرفتند. 

همچنین به تازگی ایالات متحده نخستین سالگرد حمله شورشیان طرفدار دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین  به کنگره در روز ۶ ژانویه را پشت سر گذاشته است. 

طبق نظرسنجی انجام گرفته، ۴۶ درصد از دموکرات‌ها «بسیار نگران» هستند در حالیکه ۳۴ درصد دیگر «تا حدودی نگران» نسبت به هرج و مرج در انتخابات بعدی هستند. تنها ۱۳ درصد از مردم جواب «خیلی نگران نیستند» و ۷ درصد هم «اصلا نگران نیستند» را انتخاب کردند. 

از طرف دیگر آمار در میان جمهوریخواهان کاملا متفاوت است و در میان آنها ۱۶ درصد «بسیار نگران» و ۲۵ درصد «تا حدودی نگرانی» دارند. ۳۴ دیگر گزینه «خیلی نگران نیستند» را انتخاب کرده و ۲۵ درصد باقیمانده نیز معتقدند که این مساله «اصلا» برای آنها نگران کننده نیست. 

شهروندان آمریکا نگران آشوب احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴

در میان افراد مستقل هم ۵۷ درصد به گزینه «بسیار نگران» یا «تا حدودی نگران» درباره وقوع خشونت در انتخابات رای دادند.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۲۰ دسامبر صورت گرفته و یکهزار نفر به عنوان نماینده مردم آمریکا در آن شرکت کردند که یک خطای ۳.۱ درصدی نیز باید برای آن در نظر داشت.