اسرائیل از اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است

 نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ، اذعان کرد این رژیم از اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است.

ایهود اولمرت گفت: اسرائیل گزینه نظامی برای عملیات فراگیر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در اختیار ندارد و سخن گفتن در این باره، یاوه گویی بی نتیجه و نشانه ضعف است.

اولمرت در مصاحبه با کانال دوازده تلویزیون اسرائیل افزود: توافقنامه هسته‌ای قبلی بهتر از اوضاع پیش از آن بود و خروج آمریکا از این توافقنامه، اقدام خطرناکی است که برای امنیت اسرائیل به شدت زیان آور بود و تا حد زیادی به دست بنیامین نتانیاهو رخ داد.

دیروز نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نگران است و به توافقات آن پایبند نخواهد بود. او همچنین گفت در صورت امضای آن به آزادی عمل کامل خود در هر مکان و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی ادامه خواهد داد.

«آهارون هلیوا» رئیس سازمان جاسوسی نظامیان صهیونیست موسوم به «آمان» خطاب به سران کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در گفت‌وگو‌های جاری در وین برای این رژیم بهتر از شکست آن است، زیرا توافق موجب می‌شود تا ایران بر برنامه هسته‌ای‌اش محدودیت اعمال کند. توافق ۴+۱ با ایران عاملی برای به دست آوردن زمان بیشتری برای تل آویو به منظور آماده شدن در مقابل ایران است زیرا برخلاف آنچه که تصور می‌شد، ایرانی‌ها در خصوص توافق جدی هستند و این نشان می‌دهد در این مذاکرات توافقی حاصل خواهد شد.

اسرائیل از اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ دی) آغاز شد. گفت‌وگو‌ها طی روزهای گذشته با برگزاری دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.