تسهیلات مسکن  ملی پیش‌بینی شده است/ اگر مردم پای کار قانون جهش تولید مسکن نباشند به نتیجه نمی‌رسیم

سیدفرزاد نجات‌نیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مشکلات در زمینه آورده اولیه متقاضیان خرید مسکن ملی ، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن داشتیم مربوط به ناتوانی برخی تعاونی‌ها در زمینه تکمیل پروژه‌های مسکونی بود که البته می‌تواند دلایل مختلفی اعم از بروکراسی و مشکلات درون ساختاری را شامل شود.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها تا ۹۰ درصد پیشرفت داشتند، ولی به دلیل کمبود منابع متوقف مانده بودند، تاکید کرد: به عنوان مثال ۱۰۰ واحد نیمه کاره وجود داشت و اگر برای هر واحد ۵ الی ۱۰ میلیون تومان منابع تزریق می‌شد، پروژه‌ها به اتمام می‌رسید از این رو وزیر راه و شهرسازی دستور دادند که سریعتر از محل درآمد‌های سازمان ملی زمین و مسکن این منابع جهت تکمیل این پروژه‌های نیمه کاره تزریق شود. البته موضوعات حقوقی در این بخش به قوت خود باقی است. با این حال این تصمیم، تصمیم خوبی بود که در زمان قاسمی، وزارت راه و شهرسازی رخ داد.

معاون پارلمانی وزرات راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی شرایط طرح جهش تولید مسکن که شرایط ویژه‌ای داشت را منطبق به اقدام ملی مسکن کرد، بیان داشت: از این رو، این اتفاق هم اتفاق مهمی بود تا اقدامات در زمینه طرح اقدام ملی مسکن عقب نماند و سریع‌تر به پایان برسد.

نجات نیا تبا بیان اینکه متاسفانه هنوز بعد از ۱۲ سال مسکن مهر‌هایی را داریم که تکمیل و به اتمام نرسیدند،گفت: ما در کل دوره 8 ساله دو دولت گذشته، جمعا نتوانستیم سه میلیون مسکن تحویل مردم بدهیم، اما در شرایط فعلی عزم خوبی در کشور شکل گرفته است تا  بتوانیم در ۴ سال ۴ میلیون مسکن را تحویل مردم بدهند.

وی با بیان اینکه در قالب این قانون برای برخی از نهاد‌های حمایتی یکسری تسهیلات در قالب آورده اولیه پیش‌های پیش‌بینی شده، بیان داشت: با این حال بحث آورده اولیه تولید مسکن، بحث بسیار مهمی است و باید گفت ما مسکن رایگان نداریم.

تسهیلات مسکن  ملی پیش‌بینی شده است/ اگر مردم پای کار قانون جهش تولید مسکن نباشند به نتیجه نمی‌رسیم

نجات‌نیا اظهار داشت: دولت نیازمند تزریق منابع برای تولید و ساخت مسکن در کشور است لذا اگر مردم پای کار نباشند هر طرحی، هر چقدر هم که قوی باشد به نتیجه نخواهد رسید.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: به واقع موضوعات مطرح شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب آورده اولیه متقاضیان خرید مسکن و سایر موارد اعلامی در این بخش، نهایت همکاری این وزارتخانه پیرو نیاز‌ها و اولویت‌ها و واقعیت‌های اجتماعی بوده است.