تیم مذاکره کننده آمریکایی بر سر موضوع هسته‌ای ایران به شدت اختلاف نظر دارند

به گفته برخی افراد آگاه، با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین در روز‌های اخیر به مرحله حساسی رسیده است؛ اختلاف‌های زیادی میان اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی بر سر موضوع تشدید سختگیری‌ها و یا لغو برخی از تحریمها به وجود آمده است.

منابع خبری می‌گویند این اختلاف‌ها به حدی است که برخی اعضای تیم آمریکایی گروه را به دلیل اختلاف زیاد ترک کرده اند. به گفته وال استریت ژورنال، ریچارد نفیو، معاون فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به دلیل اختلاف با سایر اعضای گروه آمریکایی این تیم را ترک کرده است.

نفیو که یکی از حامیان و معمار تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان است پیشتر از موضع سختتر آمریکا در مذاکرات فعلی هسته‌ای حمایت کرده بود و از اوایل دسامبر سال گذشته میلادی در روند مذاکرات وین حضور نداشت.

به گفته وال استریت ژورنال بیشتر اختلافات تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای ایران بحث بر سر این موضوع است که با توجه به پیشرفت‌هایی که در دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین حاصل شده، آمریکا تا چه میزان می‌تواند بر سر موضوع اجرای تحریم‌های همه جانبه علیه کشورمان پافشاری کند.

به گفته این نشریه آمریکایی، مقامات این کشور به دلیل اختلافات داخلی بر سر موضوع انرژی هسته‌ای ایران تا به حال تصمیماتی را اتخاذ کرده اند که برخی در داخل آمریکا با آن به شدت مخالفند.

تیم مذاکره کننده آمریکایی بر سر موضوع هسته‌ای ایران به شدت اختلاف نظر دارند

بسیاری معتقدند پیشرفت‌هایی که در این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران در وین حاصل شده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است تا حدی که در تلاشند به هر وسیله ممکن در سر راه این مذاکرات سنگ اندازی کنند.

این در حالی است که روز گذشته رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شرط بازگشت به برجام را آزادی جاسوسان آمریکایی اعلام کرد.