ایران زیر بلیط هیچ کشوری نیست/ عده‌ای دستاوردهای دولت را نادیده می‌گیرند

مرتضی محمودوند در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز در واکنش به افراد و جریان‌هایی که مطالب بی اساسی را درباره سفر رئیس جمهور به روسیه مطرح می‌کنند و دستاوردهای این سفر را به حاشیه می‌برند، گفت: این روزها برخی از افراد در رسانه‌ها ادعاهای غلطی را درباره رویکرد دولت در عرصه سیاست خارجی مطرح می‌کنند و می‌گویند دولت به صورت افراطی تمایل به ارتباط با کشورهای شرق دارد که به هیچ وجه اینگونه نیست و این ادعا باطل است.

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در روابط با کشورهای جهان اصل حکمت، عزت و مصلحت را مورد توجه قرار می‌دهد و نگاه ما در عرصه سیاست خارجی کاملا راهبردی و چندجانبه گرایانه است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط خارجی پایدار و کاملا مشخص است. هیچ‌گاه نگاه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جهان یک سویه و یکجانبه نبوده است. به هیچ وجه توجه ما فقط به کشورهای خاص نبوده، بلکه ایران سیاست متوازنی را در عرصه روابط خارجی دنبال می‌کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ما باید با دقت بیشتری درباره مسائل کلان کشور صحبت کنیم و نباید با اظهارات خلاف واقع و سیاسی کاری،  به دنبال تخریب دولت باشیم و دستاوردهای مثبت دولت انقلابی را به حاشیه ببریم. متاسفانه برخی از افراد و جریانهای سیاسی به دنبال آن هستند که دستاوردهای دولت را نادیده بگیرند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران زیر بلیط هیچ یک از کشورهای دنیا نیست و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند اراده خود را به کشور ما دیکته کند.

ایران زیر بلیط هیچ کشوری نیست/ عده‌ای دستاوردهای دولت را نادیده می‌گیرند

محمودوند گفت: تقاضای بنده از همه شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی داخلی آن است که در اظهارات خود مصالح و امنیت ملی را در نظر داشته باشند و به صورت سطحی اظهارنظر نکنند. امنیت ملی و پایدار، عامل اصلی رشد و توسعه کشور است و کسی نباید مواضعی برخلاف مصالح کشور مطرح کند.