توضیحات سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش آژانس

«محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین امشب (دوشنبه ۱۱ بهمن ماه) در پی انتشار گزارش آژانس بین‌المللیانرژی اتمی اعلام کرد:  گزارش ساعاتی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش بروزرسانی معمول آژانس است که جدیدترین اطلاعات فنی در ارتباط با فعالیتهای هسته ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می رساند.

وی افزود: بر اساس این گزارش ایران به آژانس اطلاع داده است که قصد دارد تا  تولید قطعات سانتریفیوژ را به جای مجتمع تسای کرج، در مجموعه جدیدی در اصفهان تولید کند که هنوز آغاز نشده است و آژانس نیز قادر خواهد بود تا موازین نظارتی خود را بر این اساس تنظیم کند.

غائبی یادآور شد: هر چند اطلاعات مربوط به این نظارت نزد ایران باقی خواهد ماند و آژانس تا زمانیکه ایران تعهدات هسته ای خود تحت برجام را از سر نگیرد، به آن دسترسی نخواهد داشت.

 توضیحات سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش آژانس

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه گفت که ایران به این نهاد بین‌المللی اطلاع داده است که قصد دارد تا به تولید لوله‌های روتور و Bellows (قطعات میانی میان لوله‌های روتور) ماشین‌های سانتریفیوژ در مکان جدیدی در اصفهان بپردازد.

بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران قصد دارد قطعات سانتریفیوژ را به جای تولید در مجتمع تسای کرج، در این مجموعه جدید در اصفهان تولید کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع تسای کرج متوقف خواهد شد و تولید این قطعات در مجتمع جدید در اصفهان هنوز آغاز نشده است.

آژانس همچنین خبر داده که دوربین‌های نظارتی خود را در این مجتمع جدید نصب کرده است.