تأکید فؤاد حسین بر اهمیت تداوم مذاکرات ایران و عربستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) ۱۴ بهمن ماه خود با « فؤاد حسین » وزیر امور خارجه عراق در خصوص آخرین تحولات روابط فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدا ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای وی آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

* رایزنی درباره بحران یمن

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی، با مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان همچنین دیشب در گفتگوی تلفنی با همتای اماراتی درباره وضعیت یمن و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه گفتگو کرده بود.

* اهمیت تداوم مذاکرات ایران و عربستان

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفتگو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

گفتنی است قرار است دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان بزودی در بغداد برگزار شود. 

امیرعبداللهیان و فؤاد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و‌ مصالح دو کشور و همه کشورها و‌ ملت های منطقه تاکید کردند.

تأکید فؤاد حسین بر اهمیت تداوم مذاکرات ایران و عربستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش میزبان همتای عراقی در تهران بود.

امیرعبداللهیان همچنین امروز با همتای ژاپنی تلفنی گفتگو کرد.