استرالیا خواستار خروج شهروندان خود از خاک اوکراین شد

اسکات موریسون ضمن «وخیم» دانستن اوضاع در مرز روسیه و اوکراین گفت: «ما به تصمیمات استرالیا یی‌هایی که می‌خواهند در اوکراین بمانند احترام می‌گذاریم، اما توصیه ما به آن‌ها بسیار واضح است؛ وضعیت کنونی در مرز روسیه و اوکراین یک وضعیت بسیار خطرناک است. استرالیایی‌ها برای امنیت خود باید به دنبال خروج از اوکراین باشند.»

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر استرالیا ضمن امیدواری به برقراری صلح بین دو کشور تاکید کرد که در صورت بروز هرگونه درگیری، کانبرا باید اطمینان حاصل کند که استرالیایی‌ها این فرصت را داشته‌اند که خود را از اوکراین به مکانی امن منتقل کنند.

در اقدامی مشابه، نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند ضمن تماس با شهروندان این کشور اعلام کرد: در پاسخ به تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، دولت نیوزیلند به نیوزیلندی‌های مقیم اوکراین توصیه می‌کند تا زمانی که پرواز‌های تجاری می‌توانند آن‌ها را به خانه بازگردانند، فوراً این کشور را ترک کنند.

علاوه بر استرالیا و نیوزلند، آمریکا، انگلیس، نروژ و رژیم صهیونیستی نیز اتباع خود را به خروج از خاک اوکراین در اسرع وقت توصیه کرده اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز مدعی شد روسیه نیرو‌های بیشتری را به مرز خود با اوکراین فرستاده و می‌تواند در هر زمان از جمله در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن، حمله به اوکراین را آغاز کند! ادعای غربی‌ها مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین، فضای متشنجی ایجاد کرده و اتباع خارجی مقیم اوکراین را در موجی از نگرانی فرو برده است.

استرالیا خواستار خروج شهروندان خود از خاک اوکراین شد

با این حال، کی‌یف تصمیم آمریکا برای تخلیه بستگان کارکنان سفارت و تحلیل آمریکایی‌ها از «قریب الوقوع بودن حمله روسیه» را اغراق‌آمیز تلقی کرده است. مسکو نیز بار‌ها اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.