آمریکا اصرار به مذاکره مستقیم دارد

امیرقلی جعفری بروجنی ، نماینده مردم بروجن درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکار نیوز روند مذاکرات را تحلیل کرد: مذاکرات در وین در این روزها پیچیدگی های خاصی دارد. علت پیچیدگی ها هم این است که طرف آمریکایی خواهان مذاکره مستقیم با ایران است که به نظر میرسد مذاکره مستقیم با کشوری که از توافق خارج شده است به نفع ایران نیست.

وی افزود: آمریکایی ها باید بپذیرند که ابتدا به برجام بازگردند و عضوی از مجموعه شوند و به تعهدات خودشان عمل کنند چرا که این آن ها بودند که از توافق خارج شدند و به تعهدات خودشان عمل نکردند و حتی تحریم ها را تشدید کردند.

جعفری بروجنی گفت: در این دوره مذاکرات برای مذاکرات نبوده است. خط قرمز ما رفع تحریم ها بوده و گشایش هایی که باید از قبال مذاکرات برای ملت ما به وجود بی آید.

او خاطرنشان کرد: آمریکا اصرار دارد که به طور مستقیم با ما وارد مذاکره شود. در دور قبل ما با آن ها مستقیم وارد مذاکره شدیم که نتیجه این شد که به تعهدات خودشان پایبند نبودند.

آمریکا اصرار به مذاکره مستقیم دارد

وی می‌گوید: در آمریکا با تغییر دولت امکان دارد که رئیس جمهور بعدی تمام توافقات را زیر پا بگذارد مثل کاری که در دوره ترامپ شاهد آن بودیم. از این لحاظ به نظر میرسد که توافق پیچیدگی های خاصی دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد که البته ما خوشبین هستیم چرا که طرف های غربی و آمریکا به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل خواسته های ملت ایران تمکین کنند.

جعفری بروجنی ادامه داد: طرف های غربی تمایل دارند مذاکرات را به سمت موضوعات غیر هسته ای هم ببرند اما برای ما مذاکرات فقط پیرامون موضوعات هسته ای تعریف شده است. قانون اقدام راهبردی مجلس فصل الخطاب قانون مذاکرات است و نقطه قوت تیم مذاکره کننده همین مصوبه است.

نماینده مردم بروجن درمجلس درانتها تشریح کرد: اگر آمریکایی ها نمی توانند تضمینی به ما بدهند پس اصرار به مذاکره مستقیم یک موضوع بی جایی است و تناقضات آن ها در همین موارد است. آن ها باید بپذیرند که اگر قرار است وارد مذاکرات شوند باید تضمین های لازم را به طرف ایرانی بدهند. راستی آزمایی یکی از اصلی ترین شرط های ما در مذاکرات است.