امضای چهارده سند همکاری دو جانبه در سفر رئیس جمهور به قطر

 علیرضا عنایتی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر ، گفت: در اولین روز سفر که به دعوت تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر انجام شده است، پیش از سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، ۱۴ سند میان دو کشور به امضا رسید.

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه اضافه کرد: این دو مقام در دیدار خود، راه‌های توسعه و تحکیم مناسبات فی‌مابین را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، مالی، فرهنگی، گردشگری، ورزش، همکاری‌های رسانه‌ای و دیگر زمینه‌های مختلف روابط با طرف مقابل گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

یادداشت تفاهم کمیته سیاسی، یادداشت تفاهم آموزش دیپلماتیک، یادداشت تفاهم گردشگری، یادداشت تفاهم علمی، برنامه اجرایی ورزشی، برنامه اجرایی فرهنگی، یادداشت تفاهم همکاری‌های تلویزیونی، یادداشت تفاهم استاندارد، یادداشت تفاهم مناطق آزاد، یادداشت تفاهم همکاری‌های بندری، موافقتنامه حمل و نقل دریایی، یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق، یادداشت تفاهم حمل و نقل جاده‌ای و موافقتنامه لغو روادید سیاسی، از جمله موافقتنامه‌ها و اسنادی بود که بین دو کشور به امضا رسید.

عنایتی با اشاره به دیدارهای مسئولان عالی رتبه دو کشور، اظهار کرد: این پویایی در روابط فیمابین، علاوه بر محتوای صحبت‌هایی که بین دوحه و تهران صورت می‌گیرد، می‌تواند نشانه بسیار مثبتی برای منطقه‌ای که در آن قرار داریم، تلقی شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو روز گذشته در مورد همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر گفت: سفر به دعوت رسمی امیر قطر انجام شده است و در زمینه روابط اقتصادی، ترانزیت، انرژی و غیره مذاکرات خوبی صورت گرفته است.

169479206

وی تاکید کرده بود که یادداشت تفاهم‌های بین دو کشور در زمینه برق، اتصال شبکه برق ایران به قطر، مبادلات کالا، سرمایه‌گذاری، توسعه روابط در زمینه مناطق آزاد و تجاری، حوزه‌های فرهنگی و گردشگری امضا می‌شود.