توافق پایدار و با اعتماد دو سویه باید شکل گیرد

حسین محمدصالحی دارانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس   مذاکرات وین را رصد می‌کنند، گفت: شان و اقتدار ایران باید حفظ شود، ایران دنبال مسائل فراتر از برجام نیست. دولت های بعدی ایالات متحده نباید امکان نقض عهد داشته باشند لذا دولت بایدن تضمین های لازم را باید به ایران دهد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران دنبال اعتمادسازی است همانطور که رهبری فرمودند ما باید بدانیم که امریکا پس از امضای توافق به تعهدات خود پایبند خواهد ماند. ایران به تمام تعهدات خود پایبند است البته به این شرط آنکه آمریکایی ها نقض عهد نکنند.

وی در ادامه اظهار کرد: توافق پایدار و با اعتماد دو سویه باید شکل گیرد تا منافع تمامی طرف ها شود. ایران دنبال سلاح هسته ای نیست هرچند قدرت لازم برای این منظور را دارد. ما می توانیم در کوتاه ترین زمان به غنی سازی 60 درصد و بیشتر دست پیدا کنیم لذا اگر امریکا تعهدات خود را زیر پا بگذارد راه پیشرفت هسته‌ای را ادامه می‌دهیم.

صالحی دارانی تصریح کرد: امریکا اگر از قدرت هسته‌ای ایران نگران است و یا آن را زیان آور می‌داند باید دنبال توافق دوسویه باشد. امریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند و مانع فروش نفت ایران نشود و بدهی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر را آزاد کند تا گشایش اقتصادی حاصل شود.

توافق پایدار و با اعتماد دو سویه باید شکل گیرد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مسائل اقتصادی خود را به برجام گره نزده و برای توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی تلاش می‌کند.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس یازدهم افزود: ما اگر در حوزه برجام قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب نمی‌کردیم، امریکا و غرب اینقدر امروز برای توافق با ایران یا احیا برجام تمایل نشان نمی‌دادند، در واقع آنها با تصویب قانون اقدام راهبردی در مقابل پیشرفت هسته‌ای ایران عقب نشینی کردند.