جنگ اوکراین و روسیه قدرت پوشالی غرب را نشان داد

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز جنگ اوکراین و روسیه را تحلیل کرد: تحولات اوکراین قدرت پوشالی غرب را برای دنیا بر ملا کرد. اوکراینی‌ها همیشه فکر میکردند که ناتو پشت سرشان است و می تواند از آن ها دفاع کند و میخواستند برنامه های نفوذ خود را در شرق پیش ببرند.

وی افزود: این در حالی است که در زمان فروپاشی شوروی بحث هایی شد که ناتو نفوذی در کشورهای شرقی نداشته باشد. اما آن ها به وعده های خود عمل نکردند و اوکراین هم تبدیل به یک ابزار برای غرب شد.

بدری گفت: روسیه برای اینکه بتواند فضا را مدیریت کند و در آینده امنیت مرزهای خود را کنترل کند دست به این اقدام زد. البته جنگ به طور کلی مغموم و محکوم است و همواره باید بتوانیم با مذاکره و تفاهم موضوعات را پیش ببریم. اما یکسری تحریکات از سمت آمریکا و ناتو روسیه را مجبور به این اقدام کرد.

نماینده اردبیل ادامه داد: در کنار آن، بحث عمل به وعده ها و قول های ناتو و آمریکا بود که نشان داد آن ها به هیچ وجه پشتیبان کشورها در مراحل سخت نیستند و به راحتی پشت متحد خودشان را خالی می کنند.

او خاطرنشان کرد: تا زمانی که بتوانند به صورت ابزاری از کشورها استفاده می کنند اما آن جایی که منافع خودشان در میان باشد پشت متحدانشان را به راحتی خالی می کنند.

جنگ اوکراین و روسیه قدرت پوشالی غرب را نشان داد

بدری می‌گوید: یکسری منتقدان غربگرا بودند که در کشور می گفتند باید به هر قیمتی با آمریکا و غرب توافق کنیم و به سمت آن ها برویم. حال با اتفاقاتی که این روزها در دنیا شاهد هستیم شاید آن ها هم به این نتیجه رسیده باشند که این طور نیست و به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و باید از آن ها تضمین های بسیار محکمی گرفت.

وی درانتها می‌گوید: ما در توافق با غربی ها باید حتما در موضوع لغو تحریم ها محکم بایستیم و در خصوص راستی آزمایی و تضمین های آن ها از مواضع خودمان عقب نشینی نکنیم.