رئیسی: باید ریشه فقر مطلق خشکانده شود

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلاب اسلامی و خیریه‌ها موضوع حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده و بلافاصله با کار جهادی برای توانمندسازی این اقشار برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

 

آقای رئیسی جمعه و در جریان سفر به استان گلستان گفت: سازوکار تشکیل شورای عالی جهاد در دولت برای مبارزه با فقر در حال فراهم شدن است و در این راستا از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی به طور کامل بهره گرفته می‌شود.

 

او پیش‌تر هم در نخستین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم گفته بود، «برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود و نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی همین امشب گرسنه بماند.»

سخنگوی دولت نیز پنجشنبه گذشته درباره مصوبات این شورا گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی رفع فقر مطلق است که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد.

کارشناسان نرخ فقر مطلق را به معنای تامین نشدن کالری مورد نیاز برای زنده مانی تعریف کرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از آمار ۱۸.۵ درصدی جمعیت کشور در سال ۹۷ خبر داده؛ آقای محمود عباس زاده مشکینی گفته در سال های گذشته به این آمار اضافه شده.

رئیسی: باید ریشه فقر مطلق خشکانده شود