دستور رئیس جمهور برای آزادسازی کامل سواحل‌

آیت‌الله رئیسی صبح امروز در هفدهمین سفر استانی به مازندران رفت تا از نزدیک ضمن بازدید از ‌طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی این استان، دیداری با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا داشته باشد و در پایان با حضوردر شورای اداری و نشست خبری به تشریح مصوبات این سفر بپردازد.

 بازدید رئیس جمهور از سواحل فرح‌آباد

‌رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سرزده خود در سفر استانی به مازندران،‌ از ساحل فرح آباد بازدید کرد و در جریان ‌آزادسازی سواحل به ویژه در این ساحل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با صیادان منطقه به گفت وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و از مسئولان مرتبط خواست سریعا مشکلات آنان را برطرف کنند. صیادان نیز از اقدام دولت برای آزادسازی سواحل قدردانی کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادسازی سواحل‌ بر حفظ مسائل امنیتی و جان مردم در استفاده مناسب از ساحل تاکید کرد و گفت: آزادسازی سواحل باید با اقطعیت اجرا شود تا عموم مردم بتوانند از ساحل نهایت استفاده را ببرند.

‌وی با بیان اینکه برخی از اماکن ‌ارگان‌های دولتی باید در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: مسئولان پس از آزادسازی سواحل ویلاهای دولتی را جهت استفاده مردم آماده کنند.

‌تصرف سواحل خزر توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های گذشته بارها مورد اعتراض جامعه قرار گرفته است و طی این مدت هیچگاه برخوردی جدی با این معضل صورت نگرفته است.

در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهوری به استان گیلان مساله تصرف سواحل و لزوم آزادسازی آن مورد تاکید مجمع نمایندگان استان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز دستور ویژه‌ای را برای آزادی سازی سواحل تصرف شده خزر صادر کرد.

 بازدید رئیس‌جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله ‌

دستور رئیس جمهور برای آزادسازی کامل سواحل‌

‌رئیس جمهور در سومین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران همراه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسئولان استان وارد تالاب بین‌المللی میانکاله شد و آخرین وضعیت مدیریت تالاب بین‌المللی میانکاله ‌بازدید کرد.‌

رئیس جمهور در این بازدید ‌بر حفظ ملاحظات زیست محیطی در این تالاب تاکید کرد و توسعه طبیعت‌گردی را راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دانست و گفت: طبیعت‌گردی بدون ایجاد تاسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌تواند به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه اضافه کند.

وی از استاندار مازندران خواست هرگونه فعالیت در این پناهگاه و تالاب، باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور هم اجرای طرح ساماندهی منطقه میانکاله و مسائل اطفا حریق را از بزرگترین برنامه‌ها و معضلات زیستی این حوزه دانست و گفت:‌ با تامین حق آبه تالاب امکان زیست جانوران در خطر انقراض نیز فراهم می‌شود.

تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای 40 هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است . این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از 30 تا 40 گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از 100 گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  28 هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست  بیش از 500 گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاههای زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

 بازدید رئیس جمهور از کارخانه آرین شیمی

رئیس جمهور در دومین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران، به کارخانه آرین شیمی مازندران رفت و در جریان فعالیت ها و اقدامات این کارخانه در تولید ام دی اف قرار گرفت.

شرکت آرین شیمی، بزرگ‌ترین واحد تولید ام دی اف مازندران با حجم سرمایه گذاری ارزی 35 میلیون یورو، معادل 400 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.این شرکت سالانه 300 هزار متر مکعب ام دی اف تولید می کند و با افتتاح این شرکت برای 300 نفر اشتغال ایجاد شده است