ارز ترجیحی تدریجی حذف شود/ عواقب حذف ارز بدون راهکار جایگزین

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز درباره مصوبه مجلس پیرامون ارز ترجیحی ، اظهار داشت: دولت پیش از حذف ارز ترجیحی باید راهکار جایگزین حمایتی از مردم را در نظر گیرد و در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: البته توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل عدم شفافیت هایی که وجود داشت، مشکلات زیادی را به وجود آورده بود و باعث شده بود که این ارز در اختیار افرادی خاص قرار گیرد و مردم تاثیر آن را روی سفره خود نبینند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در مصوبه خود این اختیار را به دولت داد که اقدامات لازم را انجام دهد و درباره حذف و یا حفظ ارز ترجیحی تصمیم‌گیری کند اما ما یکسری شروط در نظر گرفتیم که حتما دولت باید این مسائل را مورد توجه دقیق قرار دهد.

مولوی ادامه داد: حذف ارز ترجیحی ممکن است مشکلاتی را به ویژه در بخش دارویی ایجاد کند و به همین دلیل حتماً باید پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم چرا که این موضوع به سلامت مردم ارتباط دارد و حتماً باید برای دارو و بیمه مردم تدابیر لازم اتخاذ شود.

ارز ترجیحی تدریجی حذف شود/ عواقب حذف ارز بدون راهکار جایگزین

وی ادامه داد: دولت نباید بدون برنامه ریزی و بدون در نظر گرفتن راهکار جایگزین، ارز ترجیحی را حذف کند چرا که این کار عواقب بسیار بدی دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابزارهای نظارتی خود در این زمینه استفاده خواهند کرد و ما به دقت بررسی می کنیم که دولت با چه سازوکاری می‌خواهد نحوه تخصیص ارز ترجیحی را اصلاح کند.

مولوی اظهار داشت :اصل موضوع یعنی تغییر در نحوه تخصیص ارز ترجیحی اقدامی بسیار خوب است، اما شیوه اجرای آن هم مسئله‌ای بسیار مهم است و زمان اجرای آن هم مسئله‌ای حائز اهمیت است که دولت باید مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: دولت اگر به دنبال حذف ارز ترجیحی است، ضمن توجه به مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی، باید این کار را در چند مقطع انجام دهد و نباید یک دفعه ارز ترجیحی را حذف کند.