دولت برنامه‌های راهبردی برای بهبود معیشتی دارد

«سید کاظم موسوی» درمورد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: اقدام دولت برای افزایش ۵۷ درصدی حقوق را  کارگران را تحسین می‌کنم کارگران و کسانی که با حقوق نازل در کشور زندگی می کنند نیازمند توجه جدی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پایین بودن سطح دستمزد، تنها بخشی از مشکلات کارگران در جامعه است. نداشتن امنیت شغلی و رفاه متناسب با شرایط اجتماعی زندگی کارگران  را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است که باید دولت در این زمینه توجه جدی کند.

موسوی تصریح کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید نقش اصلی را  بر عهده دارند و همیشه در عرصه های مختلف پیشگام بوده‌اند و اوایل انقلاب و زمان جنگ تحمیلی هم  با بصیرت در مقابل دشمن ایستاده و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی اضافه کرد:اشتغال و امنیت شغلی در سایه تولید به وجود می‌آید و تولید هم موجب اشتغالزایی و افزایش بهره‌وری در تمامی عرصه‌ها  می شود اگر مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود مسلما بهبود وضعیت رفاهی زندگی مردم و توسعه اقتصاد کشور را شاهد هستیم در واقع می توان گفت بخش اصلی ستون فقرات اقتصاد کشور، کارگران هستند که توجه به این سرمایه انسانی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی کشور شمار می روند.

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد:در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجهه است و اقتصاد کشور با مشکلاتی روبرو است توجه به ظرفیت نیروی انسانی در کشور راه نجات اقتصاد  و رونق تولید داخلی است و هرچه تولید، رونق بگیرد، کالا و خدمات ایرانی هم رونق خواهد یافت و می توان نقش تحریم ها را کم رنگ و یا خنثی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: توانمند سازی طبقه کارگر و تقویت مشاغل خانگی از طریق تسهیلات بلاعوض و کارمزد کم می‌تواند به حل مشکلات معیشتی کارگران و اقشار آسیب پذیر در کشور کمک کند.

موسوی گفت:دولت برنامه‌های راهبردی برای حل مشکلات معیشتی کشور دارد و برای عملیاتی کردن  این هدف مهم ،نیازمند برنامه‌های بلند مدت است تا بتواند قدرت خرید مردم را افزایش داده و مشکلات آنها را حل کند.

دولت برنامه‌های راهبردی برای بهبود معیشتی دارد

نماینده اردبیل  مردم با اشاره به دستور رییس جمهور برای حل مشکلات اقتصادی  کشور بیان داشت:رییس جمهور با نگاه دلسوزانه به دنبال حل مشکلات مردم است، اما فراهم کردن زیر ساخت های لازم در این زمینه  زمان‌بر است، باید به صورت بنیادی و اساسی رفع مشکلات کارگران و اقشار آسیب پذیر را مد نظر قرار دهیم و با ایجاد اشتغال زندگی عزتمند را به خانواده های ایرانی اعطا کنیم.