حذف ارز ترجیحی در شرایطی که تورم بیداد می‌کند درست نیست

 غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ اسفندماه) در تذکری شفاهی درباره حذف ارز ترجیحی و اطلاع‌رسانی در این زمینه، اظهار کرد: رسانه‌ها موظف هستند در زمینه حذف ارز ترجیحی، افکار عمومی و مردم را در جریان اخبار قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ تن از نمایندگان نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه دادند که هنوز اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: در میان امضاکنندگان که تعداد آن‌ها در حال افزایش است، سه نماینده از رؤسای کمیسیون‌ها، تعدادی از روحانیون و همچنین اعضای هیئت‌رئیسه هستند، این نامه ۱۷ اسفندماه به هیئت‌رئیسه ارائه شده که باید به آن ترتیب اثر داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌تردید میان کسانی که ارز ترجیحی را طراحی کرده‌اند، افراد دلسوز و کارشناسانی نیز وجود دارند، اما شرایط فعلی و تدبیر در حاکمیت ایجاب می‌کند به همه این طراحان خوشبین نباشیم.

حذف ارز ترجیحی در شرایطی که تورم بیداد می‌کند درست نیست

رضوانی با تأکید بر اینکه همه این مباحث موافقان و مخالفانی دارد، بر برخورد صادقانه تأکید کرد و گفت: هرگاه می‌بینیم کارشناسان به تنهایی بحث‌ها را پیگیری می‌کنند و یک طرفه به محکمه می‌روند، دچار شک و تردید می‌شویم، بنابراین اگر بپذیریم حذف ارز ترجیحی ضروری است، باید بدانیم این موضوع در شرایط کاهنده تورم درست است؛ نه در شرایطی که تورم بیداد می‌کند.