ایران از گفت و گو و توافق بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی حمایت می کند

مسجدی تصریح کرد:  این فاصله و شکاف بین نیروهای شیعی در عراق نباید ادامه یابد و امیدواریم هم در بحث فراکسیون بزرگتر، هم درباره گزینه نخست وزیری و نیز توافق با طرف های کرد و سنی به توافق برسند و ان شاء الله عراق از بن بست سیاسی خارج شود.

 

وی  با ابراز خوشبینی درباره باز شدن گره‌های تشکیل دولت در عراق ادامه داد: پیش بینی من این است که شرایط رو به وضعیت مثبت پیش می رود و احتمالا با درک همه طرف ها از این‌که شرایط بن بست فعلی به سود کشور نیست به توافقی دست یابند. نشانه های موجود حاکی از علاقةمندی طرف ها به حصول توافق است.

مسجدی سپس به تعامل اقتصادی مثبت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: در موضوع تجارت بخش عمده ای از نیازمندی های عراق از جمهوری اسلامی ایران تامین می شود. امسال هم به رقم حدود ۹ میلیارد دلار تا آخر سال خواهد رسید. هم در بخش مواد غذایی هم غیر غذایی و این غیر از انرژی است.

ایران از گفت و گو و توافق بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی حمایت می کند

سفیر ایران در پاسخ به سوالی درباره تاثیر بحران و جنگ اوکراین و روسیه بر وضعیت جاری اقتصادی عراق و میزان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری اقتصادی بیشتر فی مابین با هدف عبور از بحران گفت: هر کاری از دست ما برآید کمک می کنیم.