هدف قرار دادن مرکز صهیونیست‌ها در اربیل، مبتنی بر منشور ملل متحد است

سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه 24 اسفند پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن تجلیل از اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها در اربیل عراق، آن را اقدامی مبتنی بر منشور ملل متحد و در جهت تامین امنیت و آرامش مردم ایران خواند.

وی افزود: همکاران در ابتدا لازم می دانم به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و همچنین عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، تاکید کنم در هیچ کدام از این دو کمیسیون مصوبه ای مبنی بر اختصاص بودجه ای برای جهاد تبیین نداشته ایم و دو پیشنهاد در قالب اصلاح کل و الحاق به بند ی تبصره 6 لایحه بودجه 1401 کل کشور در صحن مجلس مطرح شد که هر دو کمیسیون با آن مخالف بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: چرا که معتقدیم کلید واژه هایی که مقام معظم رهبری در جهت گفتمان سازی مطرح می کند یک تکلیف اعتقادی و انقلابی برای همه دستگاه ها است نه حق انتفاعی برای دست بردن در بیت المالی که برای نیازهای مردم در نظر گرفته شده است. لازم به یادآوری است که سابق بر این هم در خصوص سایر فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد چنین انحرافاتی بودیم. در گفتمان گام دوم انقلاب شاهد آن بودیم که برخی افراد در مجلس گذشته به دنبال راه اندازی اندیشکده، پژوهشکده و ساختارسازی با پول بیت المال برای گام دوم بودند که ما مخالفت کردیم و جلویشان ایستادیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در گفتمان مبارزه با فساد اقتصادی شاهد آن بودیم که برخی به دنبال راه اندازی سازمان مبارزه با فساد اقتصادی و دریافت درصد بالای حق السهم و حق الکشف برای کارکنان دستگاه های اجرایی برای کشف فساد بودند که هر دو موضوع مبارزه فساد اقتصادی را به انحراف می برد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: همه مجامع مردمی و گروه های اجتماعی و همچنین سازمان ها، ارگان ها و نهادهای قوای سه گانه مخاطب جهاد تبیین اند و لازم است فرهنگسازی این گفتمان برای جامع به خصوص جوانان را ماموریت اصلی خود بدانند در این مسیر یادمان باشد که جهاد تبیین خود نیاز به تبیین دارد.

این نماینده مجلس افزود: رسالت اولمان در جهاد تبیین اعتماد به نسل نو و جوان ایرانی است، بیان واقعیت ها و دستاوردهای علوم و فنون و توسعه و پیشرفت به نسل های متولد دهه های 60، 70 و 80 است که باورمندی آنها را به ایران و انقلاب اسلامی مضاعف کند. نسل نویی که زندگی شرافتمندانه، کار و تحصیل، تعلق خاطر او را به این آب و خاک بیشتر و تمایل او را به مهاجرت از این دیار کمتر کند.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس اظهار داشت: وظیفه خود می دانم از دولت انقلابی بابت حمایت از تفکیک مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران تشکر کنم و از همکاران در کمیسیون اقتصادی خواستارم بررسی این لایحه را تسریع کنند. به دلیل خرابی جاده های حوزه انتخابیه به خصوص مشکلات موجود در 30 کیلومتری ابتدایی محور مشهد سرخس که به جاده مرگ شناخته می شود و در بخش رضویی است مدت های مدیدی است روزانه شاهد تصادف های ناگوار جاده ای و خسارات جانی فراوانی هستیم و باعث تهدید سلامت شهروندان هستیم که از ریاست سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم با اقدامات جهادی نسبت به حل این معضلات اقدام کند.

وی گفت: در پاییز و زمستان امسال ورود ریزگردها و گرد و غبار به شمال شرق کشور به خصوص شهرستان سرخس ناشی از عدم نظارت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی لحظه به لحظه به سلامت شهروندان ایجاد مخاطره کرد و به نظر می رسد برای آن دو راه حل وجود دارد، راه داخلی احیای مراتع و فضای سبز منطقه و اجرای طرح های مقابله با کانون های گرد و غبار داخلی است و راه کار خارجی آن نیازمند پیگیری دقیق رایزنی های در حال انجام برای مقابله با کانون خارجی گرد و غبار در صحرای ترکمنستان است که نیازمند پیگیری ویژه وزارت امور خارجه، وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست است.

هدف قرار دادن مرکز صهیونیست‌ها در اربیل، مبتنی بر منشور ملل متحد است

این نماینده مجلس مطرح کرد: سد شوریجه به عنوان پروژه ملی آب های مرزی نیازمند تامین اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی و همچنین توجه ویژه وزارت نیرو است که امیدوارم وزیر نیرو تکمیل آن را در اولویت های کاری خود در دولت سیزدهم قرار دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در حوزه صنعت نیز از وزیر صمت خواستارم با نگاه ویژه در حوزه سرمایه گذاری به واحد بزرگ صنعتی خراسان رضوی در قالب  واحد ذوب و ورق در فریمان و طرح نجات رودخانه در حل مشکل فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر از طریق سرمایه گذاری شرکت شهرک های صنعتی در بخش رضویه، بخشی از موانع موجود بر سر راه صنعت گران منطقه را بردارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در پایان می خواهم صدای اعتراضی مردم حوزه انتخابیه از مجموعه عملکرد بنیاد مسکن باشم، افزایش بیش از حد و بدون معیار هزینه کارشناسی که از مردم دریافت می شود و در ازای آن هیچ خدماتی ارائه نمی شود و از سوی دیگرعدم بازنگری طرح های هادی روستایی که زندگی بسیاری از روستاییان را مختل کرده است نارضایتی بسیاری را از مجموعه بنیاد مسکن در پی داشته که امیدوارم مدیریان این روند را اصلاح کنند. امیدوارم با همکاری دولت در روزهای پایانی سال برنامه منسجم و اقدام جهادی برای رفع مشکلات معیشتی مردم در نظر گرفته شود.