صیانت از سرمایه مردم در بورس

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه مسئولین باید از سهام مردم در بورس به درستی صیانت کنند، اظهار داشت: ما در سالی که گذشت تلاش‌های زیادی را برای بهبود شرایط بازار سرمایه مدنظر قرار دادیم و کمیسیون اقتصادی مجلس جلسات مهمی را با مسئولین در این بخش برگزار کرد.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط بازار سرمایه نیازمند تغییر رویه و رویکرد مسئولین است، بیان داشت داشت: اگر مردم بخواهند به ما در زمینه مدیریت بازار سرمایه نمره دهنده آن نمره، نمره قابل قبولی نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس ناظر بر اجرای قوانین است بیان داشت: از این رو قانون ابزار‌هایی را برای نظارت مجلس پیش بینی کرده است که ما از همه ابزار‌ها تا به امروز برای بهبودی بازار سرمایه استفاده کردیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه نسبت به فعالیت بازار سرمایه ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود تاکید کرد: از این رو باید نظارت داخلی در بازار سرمایه شکل می‌گرفت که متاسفانه این نظارت شکل نگرفته است بنابراین بنده نوعی به عنوان نماینده مردم در مجلس نمی‌توانم برویم و پشت یک میز بنشینیم و ببینیم معاملات در بورس به چه شکلی انجام می‌شود چراکه این موضوع وظیفه ناظر عالی است که در بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

صیانت از سرمایه مردم در بورس

علیزاده تاکید کرد: متاسفانه ضعف‌هایی نسبت به نظارت داخلی بازار سرمایه وجود دارد که به آن دقت کافی صورت نگرفته و امروز گلایه مردم بیشتر از این باب است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آنچه که در حوزه قانون‌گذاری پیرو بهبود شرایط بازار سرمایه لازم بوده ما در مجلس انجام داده‌ایم و در حوزه نظارت هم آن چیزی که لازم بوده مورد توجه مجلس قرار داشته است، حتی مجلس فراتر از این موارد هم رفته تا حرکت مثبتی در بازار سرمایه رقم بخورد، اما متاسفانه بسیاری از اقدامات به نتیجه نرسیده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: انتظار ما این است که بازار سرمایه یک بازار متعادل باشد تا در دراز مدت بتواند بازدهی خوبی داشته باشد.