اولیانوف: دور هشتم مذاکرات وین هنوز تکمیل نشده است

«میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش روز سه‌شنبه گفت که دور هشتم گفت‌وگوهای وین درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز تکمیل نشده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «دور هشتم گفت‌وگوهای وین هنوز تکمیل نشده است. این گفت‌وگوها هنوز ادامه داشته اما در حالت وقفه (یا سکته) قرار گرفته است».

نماینده روسیه اضافه کرد: «من معتقدم زمانی که اختلافات نهایی میان ایران و آمریکا حل شد شرکت کنندگان کنونی برجام به وین باز خواهند گشت تا توافق را نهایی کنند».

همچنین «نبیل مسرالی» سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت که مذاکرات در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک می‌شود.

وی که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، افزود: «مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق ادامه دارد و به مرحله نهایی حساسی رسیده است».

دو روز پیش نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد و گفت: «دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران مرتکب اشتباه شد».

وی افزود: «به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده و روی 95 درصد از نکات به توافق رسیده‌ایم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «توافق هسته‌ای با ایران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد بلکه گام نخست به شمار می‌آید».

اولیانوف: دور هشتم مذاکرات وین هنوز تکمیل نشده است

حدود دو هفته پیش طرف‌های مذاکره‌کننده در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام دچار وقفه شده و هیأت‌های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند. «جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این مذاکرات به دلیل برخی «عوامل خارجی» دچار وقفه شده است. بورل از توضیح درباره «عوامل خارجی» خودداری کرد، اما ایران اعلام کرده طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا و پاره‌ای اقدامات نظیر توقیف نفتکش ایران مذاکرات را پیچیده کرد.