در قرن جدید باید جان تازه ای به تولید بدمیم

لطف الله سیاهکلی ، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» با اشاره به شعار سال درسال پیش رو باید تمام توان را برای اجرای هرچه تمام تر شعار مشخص شده سال داشته باشیم تا بتوانیم حال که عدالت گستری را سرلوحه کار خویش قرارداده ایم، این هدف والای انقلاب را عملیاتی کنیم.

 

وی افزود: شعار امسال و تاکید رهبری بر تقویت تولید و اهمیت به شرکت های دانش بنیان نیز درراستای تحقق اهداف انقلاب است. از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش بر این بوده است با مشخص کردن برخی شعارها، نقشه راه مسئولان روشن شود.

 

سیاهکلی گفت: اما اگر کوتاهی صورت گرفته و طوری عمل شده که شعار آن سال محقق نشود، در دهه چهارم انقلاب باید دقیقا در راستای تحقق شعارهای مدنظر رهبر انقلاب عمل کنیم. مدت هاست که ایشان از لزوم، تاثیر و چرایی اهمیت به تولید می گویند و بارها فرموده اند که اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید و شرکت های دانش بنیان چطور می تواند ما را از چنگ تحریم نجات دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس اظهارکرد: ما در سال پیش رو موظف هستیم عدالت گستری را فراهم کنیم. بیش از 40 سال است که ایران پس از تحقق انقلاب اسلامی و تلاش برای اجرای آرمان های این مهم در مقابل مستکبران ایستاده تا به تمام جهانیان و خودش ثابت کند که می تواند در تمام حوزه ها روی پای خود بایستد.

*تحریم دشمنان و سوءمدیریت مسئولان دلیل اصلی سستی اقتصاد است

او تصریح کرد: یکی از پایه های عدالت نیز اقتصاد است. زمانی که یک کشور اقتصاد قوی داشته باشد میتواند ادعا کند که تلاشش برای عدالت گستری موفق بوده است . این اقتصاد قوی نیز نیازمند از خودگذشتگی، مقاومت، دوری از منافع شخصی و اهمیت به منافع ملی، شایسته سالاری و وظیفه شناسی است.

سیاهکلی ادامه داد: حال باتوجه به اهداف و آرمان های انقلاب باید اقتصادمات را قوی کنیم. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد علمی و دانشی موفقیت های روزافزونی داشته است و دربسیاری از حوزه های علمی پیشتاز و خالق است.

در قرن جدید باید جان تازه ای به تولید بدمیم

وی خاطرنشان کرد: اما اگر در حوزه اقتصاد کمی و کاستی وجود دارد بخش زیادی از آن به کینه توزی وسنگ اندازی دشمنان ما مربوط است. سال های زیادی است که آمریکا و متحدانش تمام دنیا را مجبور می کنند با جمهوری اسلامی مراوده نداشته باشد و تمام درها را به روی ما بسته اند تا تحت فشار از اهداف نظام دست بکشیم.

نماینده قزوین درمجلس در انتها بیان کرد: علت دیگر ضعف اقتصاد به سستی و بی برنامگی برخی از مسئولان در امور اقتصادی و مدیریتی مربوط است. بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال مشخص می کنند. بنابراین در دهه پیش رو و با آغاز قرن جدید باید تمام نیروی خود را برای رفع نواقص کشور به کار بندیم.