سال ۱۴۰۱ فعالیت‌ها در زمینه دیپلماسی اقتصادی به ثمر می‌نشیند

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکار نیوز، در ارزیابی خود پیرو اقدامات دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: دیپلماسی اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجه ای از فعالیت‌ها همراه خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در بخش بودجه سال ۱۴۰۱ و مذاکرات پیرامونی ایران و گروه ۱+۴ به گونه‌ای عمل کردیم که می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال ۱۴۰۱ نه تنها دیپلماسی ایران در بعد همسایگان، بلکه فراتر از آن در سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای شتاب بیشتری به خود بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط ایران با سازمان شانگ‌های بیان داشت: ارتباط ما با سازمان‌های موثری که دارای قدرت‌های اثرگذار و نوظهوری هستند به مانند بریکس و امثالهم و حضور ما در سازمان‌های مهمی نظیر اکو می‌تواند نوید بخش شکل گیری رویداد‌های مهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی باشد.

مقتدایی تاکید کرد: دولت سیزدهم پرداختن به موضوع دیپلماسی اقتصادی را جدی گرفته است همچنین مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی، صنایع و معادن و اقتصادی با همکاری‌های مشترک خود تلاش می‌کنند تا بیشترین زمینه برای دستیابی به حد بالای دیپلماسی اقتصادی را ایجاد کنند.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنابراین سال ۱۴۰۱ سال به ثمر نشستن فعالیت‌ها در زمینه دیپلماسی اقتصادی است.

وی ادامه داد: البته ما امیدواریم وزارت خانه ها به فراخور تکالیف خود دیپلماسی اقتصادی را اجرایی کنند لذا مجلس و کمیته دیپلماسی اقتصادی در حال ارزیابی برنامه‌های وزرای دولت برای تحقق بخشی دیپلماسی اقتصادی است و اگر وزیری در این جهت کار‌های مفیدی انجام داده باشد از سوی کمیته فوق مورد تقدیر و اگر کم کاری کرده باشد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.