ساختار‌های مالی و اداری کشور برای تجاری سازی فناوری‌ها طراحی نشده است

سید محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به کاستی‌ها در توجه به تولیدات شرکتهای دانش بنیان گفت: متاسفانه ساختار‌های کشور اعم از مالی و اداری به هیچ وجه برای تجاری و اقتصادی شدن فناوری‌ها طراحی نشده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال نظام بانکی ما قرار بوده است از تولید داخل حمایت جدی داشته باشد، اما ادبیات تولید فناورانه را به خوبی نمی‌داند تا از این بخش پشتیبانی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین وقتی فردی قرار است در حوزه دانش بنیان‌ها محصول خود را تولید کند معلوم نیست باید از کجا مجوز لازم را اخذ کند بنابراین این مسئله یکی از علل اصلی و اساسی در این بخش است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: همچنین آماده نبودن ساختار‌های مالی و اداری کشور آسیب‌هایی را به این بخش وارد ساخته است که باید این موارد جبران شود.

ساختار‌های مالی و اداری کشور برای تجاری سازی فناوری‌ها طراحی نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: همچنین در این بخش آماده نبودن قوانین و مقررات هم از گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است چرا که ریل گذاری کشور ما به سمت توسعه فناورانه و خلاق و نوآورانه نبوده است بنابراین ما سعی کردیم بعد از ده سال قانون حمایت از تولید دانش بنیان را در مجلس مد نظر قرار دهیم.

دهنوی بیان داشت: حتماً به واسطه قانون حمایت از تولید دانش بنیان‌ها اتفاقات بزرگی در کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به این که ما در تولید دانش کاستی‌هایی داریم بیان کرد: متاسفانه ما اساساً به سمت تولید دانشی حرکت نمی‌کنیم که از جمله نیاز جامعه است و بیشتر به سمت برخی از تکنولوژی‌ها می‌رویم و از حرکت به سمت مارکتینگ صرف نظر می‌کنیم و این یعنی شرایط جوری نیست که بازار بگوید نیازش چیست و تولید کننده آن را تولید کند. از این رو خیلی از اوقات ما دانشی تولید می‌کنیم که محصول مورد نظر بازار نیست.