استارت طرح ساماندهی «صنعت و بازار خودرو » در مجلس /انحصارشکنی خودروسازان

روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مشکلات در بخش خودروسازی کشور و اقدامات مجلس در این راستا اظهار داشت: ما در مجلس به دنبال طرح جامعی در موضوع بازار خودرو هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح با عنوان ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس مطرح است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح در ۲۰ ماده تدوین شده است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس کلیات این طرح را به تصویب رسانده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: با صحبت‌هایی که با آقای قالیباف درباره این طرح داشتیم ایشان موافقت کردند که این طرح در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

ایزدخواه تاکید کرد: ما هفته گذشته با آقای قالیباف در این رابطه جلسه داشتیم و توافق شد که این طرح در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: فعلاً این طرح ۲۰ ماده دارد و احتمال دارد مواد این طرح افزایش پیدا کند.

استارت طرح ساماندهی «صنعت و بازار خودرو » در مجلس /انحصارشکنی خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به محتوای مواد «طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو» در مجلس تصریح کرد: در این طرح با انحصار خودروسازی به شدت برخورد کرده‌ایم آن هم با ورود خودروسازان جدیدی که می‌توانند نقشی حمایتی در این بازار داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم که به جای قیمت‌گذاری خودرو، خودرو در بورس کالا عرضه شود که مطمئنم این فرآیند بهتر از قیمت‌گذاری دستوری در این بخش است و جلوی افزایش قیمت دائمی در بازار خودرو را می‌گیرد.