مسائل داخلی را معطل مذاکرات هسته ای نمی کنیم/ راستی آزمایی لغو تحریم ها شرط ایران است

حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به ملزومات توافق ایران و 1+4 گفت: تیم مذاکره‌کننده فعلی کشورمان افرادی قابل اعتماد هستند و از سوی دیگر، رئیس جمهور هم بار‌ها تاکید کرده که ما مسائل داخلی خود را معطل مذاکرات نمی‌کنیم که این موضوعات برای ما بسیار خوشایند است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مذاکرات وین با هدف بازگشت اعضا به برجام در حال انجام است و چیزی خارج از این قرار نیست اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در برجام به همه تعهدات خود عمل کرد، اما غربی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتماً باید به تعهدات خود عمل کنند. برای ما لغو کامل تحریم‌ها و سپس راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها بسیار مهم است.

غضنفرآبادی اظهارداشت: دولت گذشته اشتباهات زیادی را در مذاکرات مرتکب شد که فعلاً و در این مرحله ما نمی‌توانیم همه آن نقایص و اشتباهات را جبران کنیم چراکه الان فقط بحث بازگشت به برجام آمریکا و طرف غربی مطرح است.

این نماینده مجلس ادامه داد: شرط توافق و بازگشت طرف غربی به برجام، لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و اخذ تضمین از طرف مقابل است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس باین داشت: تاکید مجلس شورای اسلامی بر این است که باید راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها اتفاق بیفتد و بعد از آن ما باید به تعهدات خود بازگردیم.

مسائل داخلی را معطل مذاکرات هسته ای نمی کنیم/ راستی آزمایی لغو تحریم ها شرط ایران است

غضنفر آبادی با بیان اینکه بدون لغو کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی ما باز هم در دام دیگری خواهیم افتاد،گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود به صورت صادقانه عمل کرد و طرف غربی هم باید تعهدات خود را انجام دهد.